Gå til innhold

fryktelig vanskelig...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

...dette med navn. Nå har vi lest navnebøker opp og ned og diskutert frem og tilbake, men blir ikke helt enige. Nå er datteren vår snart 3 mnd, så da er det vel snart på tide... Akkurat nå står det mellom:

Berthine

Cornelia

Tiril

Setter stor pris på tilbakemeldineger på hva dere synes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

liker vel egentlig Tiril best, men Berthine er ikke så verst det heller, når jeg bare fikk smakt litt på det! Men jeg ville stavet det uten h.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det skal ikke være lett! Syns det var tre fine navn, og har ingen favoritt. Hva syns du passer best til henne? Ser for meg tiril som en artig og kreativ liten jente, Bertine som en tøff og Cornelia som litt mer "flink".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cornelia! Men ha med Connie eller Carmen? (bare for å gjøre det enda vanskeligere for dere...).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett med navn nei!

Datteren våres ble nesten 3 mndr før hun fikk et navn.

Var liksom et "men" ved hvert eneste navn vi tenkte på.

 

Nå venter vi en gutt om 4 uker, og jeg sliter like mye denne gangen, så det er ikke lett nei!

 

Tror man må kjenne etter selv. Finnes nok ikke et navn som alle sier "wow, så fint" til uansett. Og enkelte av oss blir vel aldri sikkre i valg av navn... (Jeg ville bytte navn på jenta vår, men samboeren bare rista på hodet ;-))

Nå, snart 4 år senere, kunne ikke jenta vår hett noe annet enn det hun heter. Barna "vokser" til navnet sitt uansett!

 

Også mine synspunkter da...

- Berthine: Synes det er litt "klissete", ikke stygt, men litt for sukkersøtt og bertete...

- Cornelia: Søtt navn, men ikke sånn "klissete" som jeg synes Berthine er... Litt sånn varmt og koselig navn også....

- Tiril: Enkelt og greit på en måte. Ikke søtt som de andre navna, men et robust og ordentlig navn på en måte...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...