sjokedorisei Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 og hvordan går det med dem? Her er det litt variernede..hun henger etter i utviklingen fyskisk. Er mindre enn alle andre og sitter enda ikke med egen hjelp..Åler seg framover,men vil ikke krype.Men kvikk i hodet! Kjenner at angsten kommer krypende for at hun skal henge såpass etter men prøver å ikke tenke så mye på det...Får bare la henne ta ting i sitt eget Tempo....
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 det går veldig bra.. men hun er bare veldig lita..
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 hei hei, snuppa her var/er visst litt dysmatur står det i papirene våre, hun var 2,5 kilo 10 uker før termindato...nå er hun 1 år og 7850g og 71 cm :-) hvor stor var snuppa di ved fødsel og nå da? hun har vært mere sen enn tidlig med de fleste tingene, eller det vil si...hun snudde seg tidlig fra rygg til mage, før hun var 4 mndr, men så stoppet ting opp...hun begynnte å "åle" seg fremover da hun var 8 mndr, satte seg selv da hun var 9 mndr og krøyp skikkelig da hun var 10 mndr... men slikt som "pinsett grepet" hadde hun svært tidlig sa helsesøster...da hun ved 8 mndrs alder fikk en skalk i handa plukket hun ut innholdet, bit for bit og stappet det i munnen, så hun har lenge spist selv :-) hun går ikke enda og kommer nok ikke til å gjøre det med det første heller, men hun reiser seg og går langs møblene :-) reiste seg da hun var 10 mndr og begynnte å gå langs møblene da hun var ca 10,5 mndr :-)
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. juli 2006 #5 Skrevet 8. juli 2006 Hva skal til for at barn regnes som dysmatur? Hvor små? Var en barnepleier som sa at jenta mi var dysmatur, men ingen andre som nevnte det.
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #6 Skrevet 8. juli 2006 helt ærlig så vet jeg ikke, dys betyr jo liten for alderen...hvor lita er snuppa di?
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. juli 2006 #7 Skrevet 8. juli 2006 Hun var 3060gr og 50 cm, en uke over ul-termin.
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 hmmm.litt liten for alderen hun også altså...det står dysmatur i papirene til datteren min og hun er enda liten for alderen...har snuppa de vokst bra?
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. juli 2006 #9 Skrevet 8. juli 2006 Ni dager gammel var hun 3450, ved 7,5 uker var hun 4415
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #10 Skrevet 8. juli 2006 spør legen din eller på helsestasjonen, det hadde jeg gjort, greit å vite liksom...
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. juli 2006 #11 Skrevet 8. juli 2006 Har liksom grublet på det. Skulle spørre mens jeg var på sykehuset, men hodet var ikke helt med =) Og internett var for en gangs skyld ikke til særlig hjelp. Kan spørre neste gang vi skal på sykhuset på kontroll (hun har hjertefeil).
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. juli 2006 #13 Skrevet 8. juli 2006 Såpass alvorlig at hun iallefall må ha to operasjoner. Men foreløpig klarer hjertet hennes jobben, så hun har ingen symptomer. Hun er 8 uker.
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #14 Skrevet 8. juli 2006 huff så fælt, stakkars lille vennen...når må hun opereres? vet du det? trenger ikke snakke om det hvis du ikke vil altså
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 8. juli 2006 #15 Skrevet 8. juli 2006 Vi vet ikke enda når det blir. Var på Rikshospitalet på tirsdag på undersøkelse. Legen skulle sammen med kirurgene finne ut når det var best med operasjon. Men uansett hva de bestemmer seg for, dersom hun plutselig blir dårlig blir det operasjon ganske kjapt. Var ikke den beste beskjeden å få som nybakte førstegangsforeldre med en ni dager gammel jente.
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #16 Skrevet 8. juli 2006 huff, nei, det tror jeg virkelig...alle foreldres skrekk det der...skal sende mange god bedring vibber til lillesnuppa jeg :-)
sjokedorisei Skrevet 8. juli 2006 Forfatter #19 Skrevet 8. juli 2006 ja godt å se mange svr:) Hørte om deres lille Nemi,litjo.... håper det går bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå