Gjest Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 Føler at jeg har en evighet igjen.Er i uke 23 nå.Har verken lyst å kjøpe vogn eller bilstol før det er rett før termin.Orker ikke gå å se på vogna i flere mnd før babyen kommer.Føler at da blir vente tida enda lengre enn den allerede er. Har kjøpt 3 nøytrale babysett som jeg har gjemt bakerst i ett skap. Har endel fra før av utsyr, men jeg kjenner at denne gangen gidder jeg ikke stresse med noen ting...
#butterfly# Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 vi har begyn å få allerede vi.. Bilstolen står på soverommet og venter.. veldig fin en med en sånn base på
novemberbaby nr 2 på vei :) Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 Vi har ikke begynt å handle enda... er i uke 19. Er vår første, men stresser ikke riktig enda. Har endel venninner som kan låne/selge meg masse klær og utstyr, så det ordner seg uansett. Men gleder meg til å handle de første klærne. Lurer fælt på hva slags vogn vi skal kjøpe da
___ Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 Har ikke kjøpt en ting enda i uke 17. Har en fra før så det er ikke mye vi trenger. 2 smukker og en pakke bleier så er vi vel berget ;-)
Gjest Skrevet 8. juli 2006 #5 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har ikke kjøpt noe ennå, men vi har stellebord og vippestol fra tidligere. Alt babytøyet har jeg dessverre gitt vekk da det egentlig var meningen at vi ikke skulle ha fler. Så nå må jeg ut å kjøpe alt av klær og en ny vogn. Jeg har en sportsvogn som ryggen kan legges helt ned. Vet ikke om jeg skal bruke den jeg bare få tak i en bag.
Heira☆ Skrevet 8. juli 2006 #6 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har heller ikke kjøpt noe særlig. Er i uke 23. Kjøpte det første klesplagget for en uke siden jeg. En kjempe søt joggedress. Jeg bare MÅTTE ha den når jeg kom inn i butikken. Grunnen til at jeg ikke har kjøpt noe, er fordi jeg synes det er så vanskelig. Får sånne rare tanker når jeg har stått og sett på babytøy: "hva om det er for lite/stort?, hva om han ikke kler den fargen?" osv. Så da har jeg bare gått igjen. Men jeg håper det vil rette seg opp etterhvert, for det er jo bare sååååå mye nydelig der ute da ) Når det gjelder de store tingene, tenkte jeg at jeg skulle vente til sommerferien. Da skal vi til Sverige, så tenkte jeg skulle kikke litt der først. Så jeg håper jeg ikke får fårlig tid da....
Mayken Skrevet 8. juli 2006 #7 Skrevet 8. juli 2006 Er 22+6 (BIM's 23+6) og har ikke handlet noe annet en tre små nøytrale sparkebukser, har fått litt klær fra mamma (hun er helt i 100 for tiden:)) men selv har vi hverken skaffet vogn, seng, bilsete eller noe annet. Vi driver å pusser opp så og si hele leiligheten og da synes jeg det er greit å vente til rommene er klare før jeg starter på innkjøpene. Må jo ha en plass å oppbevare dem også. Jeg har nok av tid til å gjøre det senere vil jeg tro. Har selvfølgelig gått i butikker og sett på babytøy, men akkurat som Heira går jeg rundt å tenker på størrelsene, hvilke størrelser skal jeg kjøpe? regner jo med å få ganske så mye tøy, og da vil det jo være for dumt om jeg selv har kjøpt inn mye i de samme størrelsene og vi ikke rekker å bruke dem, eller at babyen er så stor at str 50 blir for lite, hva da? Nei, venter heller en stund til jeg gitt, da har jeg jo noe mer å se frem til når sommeren er over også
♥sjiga♥ Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 vi skulle ikke kjøpe enda vi heller, men i dag fikk vi et godt tilbud på et nytt britax bilsete med base. og vi kjøpte det. siden vi ikke ventet skal vi ikke ha det hjemme en gagn det skal til svigers, mamma er så overtroist at jeg tør ikke fortelle det til henne en gang. gidder ikke stresse vi heller, vi vet hva vi vil kjøpe.så vi har god tid. har så mye fra førige.
Tingelingelate med to tomater Skrevet 8. juli 2006 #10 Skrevet 8. juli 2006 Har ikke kjøpt noe enda da vi har det meste etter lillegutt som bare er 17 mnd. De klarte i tillegg ikke å se hvilket kjønn det var på UL, skal vente litt til de finner det ut senere. Gidder ikke kjøpe nøytralt da jeg har endel fra før av det:-)
Tingelingelate med to tomater Skrevet 8. juli 2006 #11 Skrevet 8. juli 2006 Og jeg er 19+6 idag (tror jeg).
katti78 Skrevet 8. juli 2006 #12 Skrevet 8. juli 2006 e i 18 uke...d har jeg vert i 2 uker..ul..grrrr.så ja nei trenger bare en pakke bleia
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 8. juli 2006 #13 Skrevet 8. juli 2006 Jeg begynner på uke 26 i morgen og vi har ikke handlet inn noe utstyr. Går nok enda noen uker før vi begynner å tenke på det. Skjønner ikke vitsen med å stresse med denne handlinga måneder før babyen skal komme.
Yulia Skrevet 8. juli 2006 #14 Skrevet 8. juli 2006 Jeg er i uke 17 og har enda ikke kjøpt en eneste ting... men tenkte jeg skulle shoppe litt nå i ferien:) Tror nok det er lurt å handle litt i tilfelle plutselig (alvorlig) bekkenløsning eller noe... og på slutten er jeg vel så svæææær at jeg ikke orker å traske rundt i butikker ;o)
Bratsj Skrevet 8. juli 2006 #15 Skrevet 8. juli 2006 Er 18 uker og har ventet på svarene fra fostervannsprøven for å se hvilket kjønn vi får. Brevet kom i dag, og da løp vi ut og kjøpte litt lyseblått med en gang. Har jente fra før, så nå må vi skifte ut nesten alle klærne (alt det rosa og blomstrete iallefall) - men ellers har vi det meste av utstyr, mangler bare nye madrasser til bag, vogge og sprinkelseng, samt vinterpose (jenta er sommerbarn) og nytt stellebord. Gleder meg til å handle guttetøy - det er jo så mye tøfft !
Heidi m beibi=)05.12. <3 <3 Skrevet 8. juli 2006 #16 Skrevet 8. juli 2006 Jeg har ikke kjøpt noe enda, men jeg vant en simo vogn =) hentet den og den lå i eske og har ikke åpnet eska engang... D taler meg i mot å begynne så tidlig.. men jeg og min kjære kikket liiiitt på bodyer i dag og konkluderte med at d var mye søtt på HM iallfall =) Men ingen pose når vi gikk ut... Men siden jeg har termin 5 desember er d soleklart at julegavelista må skrives om ikke så lenge;-) så kan jeg kose meg med baby shopping siste tida =)
mensana Skrevet 8. juli 2006 #17 Skrevet 8. juli 2006 Ikke _stresse_ med handlingen. Kooooose seg med handlingen! Jeg har ikke kunnet gå på pga b.l i mine to svangerskap og har tenkt å forberede meg litt tidligere denne gangen.. Det var veldig kjipt å se at mann og svigermor gikk for å handle barneutstyr uten meg....
selfangerkjerringa Skrevet 9. juli 2006 #18 Skrevet 9. juli 2006 Vi har det meste fra forrige gang vi. Det vi skal kjøpe denne gangen er vogn, og litt klær som er bare lilleknøttet sine. Tenkte å ha is i magen til rett før jul med å kjøpe vogn, dvs hvis terminen holder seg gjennom UL da Men jeg kommer nok til å stikke innom en barnetøysbutikk etter UL for å kjøpe et lite plagg eller to ja Håper å få vite kjønnet.
<3 Adrian <3 Skrevet 9. juli 2006 #19 Skrevet 9. juli 2006 Er io uke 26 nå.. har ikke begynt på shoppinga ennå.. Regner med å få gjort unna en del i ferien, når både sambo og jeg har fri=) Har begynt å se litt da.. og gleder meg til å få alle de skjønne bebis-tingene i hus.
*1D* Skrevet 9. juli 2006 #20 Skrevet 9. juli 2006 Er i uke 17 nå......... Har ikke handla så mye som en sokk engang. Syns det er alt for tidlig, skal vente til etter UL (om 16 dager). Håper på å få vite kjønnet da og da tror jeg at jeg feirer med en liten body eller noe annet lite til den lille;) Detter er nr 2 og første gang handla jeg HELE svangerskapet......... jeg aner ikke hvor mye klær jeg bare måtte gi vekk uten at det var brukt i det heletatt! Handla jo noe hver eneste dag tror jeg.... mye av stipendet gikk med på babyklær og altmulig tull man tror man trenger;) Litt eldre nå.... så denne gangen skal det kooooooooose gå`s i butikkene (hvis bl tillater det da, er jo sm allerede)
Nepa Skrevet 10. juli 2006 #21 Skrevet 10. juli 2006 Er 20+6 og har ikke kjøpt noen verdens ting enda, rett og slett fordi jeg ikke tør Vi har brukt så lang tid på å bli gravide og har stadig komplikasjoner underveis, så jeg tør ikke shoppe noe før jeg vet at dette går bra. Det ville jo vært grusomt å ha huset fullt av babyting en aldri får brukt for...
hemmeligvemmelig Skrevet 10. juli 2006 #22 Skrevet 10. juli 2006 Er 22 + 2 i dag. Vi har kjøpt vogn for en mnd siden, fordi de hadde den vi skulle ha inne. Kan være lang leveringstid på noen vogner. Veldig greit, fordi vognen kan stå på lageret til butikken til vi vil hente den. Ellers har vi kjøpt en dunpose (samtidig som vi kjøpte vogn) og gravid-bilbelte. Har undersøkt en del så vi vet hva vi vil ha når vi er klare til å handle. God tid! Har en liten plan om å få unna litt før jeg begynner på studier igjen til høsten, skal begynne på 5. året i en mastergrad så det blir tøft.
selfangerkjerringa Skrevet 10. juli 2006 #23 Skrevet 10. juli 2006 Jeg blir gjerne med og kosegår i butikker med deg Etter UL selvsagt Bare 8 dager igjen nå!!!
goytil Skrevet 11. juli 2006 #24 Skrevet 11. juli 2006 Folk er så redde for at de ikke skal ha riktige ting.. det er ikke så mye en baby trenger egentlig,,, de vokser jo fort og i dag finnes det en million forskjellige duppeditter som man virkelig ikke trenger.. og man får jo også så utrolig mye.. vi kjøpte vel nesten ikke noe første gangen men fikk alt mulig, vogn, baggnett, så lånte vi litt bilseter før vi fikk det også av noen vi kjente, seng, lekegrind, stellebord.. og tonnevis med klær.. alle vil kjøpe noe til den lille... venter nå min tredje.. men har fortsatt MYE ubrukt etter nr 1.. nr to fikk også¨store ting som han trengte.. jeg tror vi har kjøpt et bilsete og en ammepute... for gudsskyld ikke kjøp helse teppe!!! jeg har 5 tror jeg,, og har ikke kjøpt et eneste!!!! he he.. FOLK ER SNILLE!!! Jeg sier ikke at dere ikke skal kjøpe noe altså.. men ikke overdriv bare.. he he..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå