Gå til innhold

NÅR sluttet deres med bleier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynner å bli fortvilet nå... Vesla er så stor men er såååå lite klar for bleieslutt. Kjenner ikke at hun må tisse engeng. Og nekter plent å bæsje på do eller potte...

Så til dere som har bleiefrie unger; hvor gamle var de når de sluttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldstemann sluttet sommeren før han ble 3 (ble 3 i oktober). Han gikk litt uten bleie hjemme før det,men da sluttet han helt. Minsten ble 2 i mars,og han er ikke klar i det hele tatt...

Men noen slutter tidlig og har gjerne noen uhell her og der,andre venter lenger og er plutselig tørre. Har flere i bhg som aldri gikk på do før sommerferien,kom tilbake etter ferien og hadde sluttet helt med bleie.

Så bare vent litt til,og plutselig er hun bare helt tørr...

Skrevet

Trollungen vå sluttet når hun var 2 år og 3 mnd. Og det gikk lekende lett. Etter to dager uten bleie, ville hun heller ikke ha den på om natten. Det gikk også lett.

Men med bonus-sønnen min var det en kamp. Han var 4 å da han endelig sluttet.

Så det er veldig individuelt.

Skrevet

Eldste ble tørr om dagen litt etter 2 1/2 år, brukte noen måneder før hun var helt tørr på dagen.

Mellomste ble tørr lite etter hun ble 3 år, men var da tørr på noen få uker.

Minsten er snart 2 1/2 og har bare så vidt begynt å interessere seg for å prøve å tisse.

Ta det med ro, hun sluttet når hun er klar, ikke når du vil hun skal være klar.

Skrevet

Slutter meg til de over om at hun slutter når hun er klar.

Eldste vår var aldri klar og var over 4 år når han sluttet! Også jeg som alltid har sagt jeg ikke skulle ha store barn med bleier. :)

Andre mann var littover 3 år, og sluttet raskere enn vi hadde tenkt. Vi som skulle på ferie utenlands, men det gikk supert!

Tredjemann, er bare 1 år så han skal slippe å lære slikt enda. :)

Skrevet

Han var 3 år når han sluttet. Vi ventet til han selv var klar, og tok bort nattbleien når han hadde væt tørr om natten en stund.

Skrevet

Hvor stor er hun da siden du er så fortvilet? De aller fleste barna slutter med bleier i alderen 2 1/2 - 3 1/2 år, men noen slutter selvsagt før og noe senere.

Skrevet

EVAL

hvorfor svarer du aldri på hvor gamle dine barn var når de sluttet med bleie????? det er det det blir spurt om. har sett i det i flere innlegg også, og du svarer alltid på et generelt grunnlag og på alle bleieinnleggene.

Skrevet

Jenta mi slutte med bleie da hun var 1,5 år gammel.. Hun sa bare vil ikke ha, så tok hun den av seg og siden har hun ikke brukt bleie..

Skrevet

Gutten min var 3.1/2 da han endelig var klar. Ferdig med nattbleie et par mnd før 4. Prøvde med jevne mellomrom, og til slutt var han klar. Ingen grunn til å "tvinge" frem noe. Hold en positiv tone og gjerne belønn når det går bra :-)

Skrevet

Min gutt har nettopp sluttet. Han blir 4 i september.

Skrevet

hu slutta med bleie da hu var 2,5 år:)

Skrevet

jeg er ikke EvaL, men hvorfor er du så vanvittig opptatt av alderen da!?!

Hvis jeg husker rett har hun/har hatt et par som er i skolealder, og at hun og faren til barna har strevd med det selv.

Har sett flere ganger at du er så veldig opptatt av alder på hennes barn.

Hun har vel mye erfaring og jeg synes det er topp at hun svarer generelt, siden alle barn er forskjellige.

Hilsen mor med sengevæter som ikke gidder fortelle hvor gammel barnet mitt er!!!

Skrevet

Gutten min sluttet med bleier den sommeren han var tre år. Sluttet med både dag og nattbleie samtidig. Vi hadde på nattbleie en uke siden vi var på ferie, men den var tørr når han våknet. Derfor sluttet vi med den også.

• 2 år senere...
Gjest trønder25århar1avhver06og08:)
Skrevet

Holder på å slutte på dagtid nå, han ble 2år i juli.

Skrevet

Gutten sluttet da han var 3 år og ti mnd. Sluttet helt både dag og natt så og si uten uhell. Kan telle på en hand de gangene han har hatt uhell til sammen. Tror det har med at vi ikke presset han, men han fant det ut selv..

Jenta sluttet også av seg selv, men kanskje litt press for at hun var nesten den eneste igjen i b.hagen med bleie, så hun sluttet også både med dag og natt bleie på samme dag. Da var hun 3 år og 2 mnd. Har vært veldig mye styr fram til sommeren, men etter 5 mnd med mange uhell, da på dagtid, er hun nå helt tett. Har klart seg veldig bra på natt. Har nok vært mange faktorer som har spilt inn siden hun har tisset og bæsjet i trusa på dagtid..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...