Gå til innhold

skal de være samkjørte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min venninne har fått tvillinger, og mener hun skal få dem til å sove og spise samtidig for da blir alt så mye enklere... Men er dette mulig?

Babyene er allerede svært forskjellige, både i søvnmønster, hvor fort de spiser, hvor mye de gråter, og behov for kos. Mamman uffer seg stadig over hvor slitsomt dette er. Men kan man forvente annet da? Er det ikke bedre å ta seg av babyene på deres premisser? Selv om det betyr at de ammes hver for seg og ikke samtidig?

Hva gjorde dere? Ønsker å høre alle slags erfaringer og tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tvillinger og kan absolutt anbefale å få barna samkjørte så fort som mulig. Med ett barn går det mye tid i amming, med to går hele dagen og vel så det, forutsatt at en ikke ammer de til samme tid.

Jeg ammet konsekvent begge to samtidig. Om den ene sov, så vekket jeg han. Ikke noe problem:) Det er slitsomt med tvillinger i begynnelsen. Men når rutinene er innarbeidet så er det, for min del, ikke mer arbeid med tvillinger enn med ett barn.

Om man er en superkvinne uten behov for søvn, så kan man jo selvfølgelig amme begge barna på deres premisser, men jeg mener at morens behov er like viktig. Ikke kjekt å miste melken pga stress og for lite søvn f.eks. Dessuten skal hun ha overskudd til å takle to babyer. Da er det greit å få rutinene på plass så fort som mulig.

Skrevet

Jeg har tvillinger på 1 år. har samkjørt dem så godt jeg kan. annbefales! deilig å sove om natta og ha litt alenetid på dagen når de sover. tror en "uthvilt" mamma, og en strukturert hverdag er bedre for barna. Mine er i alllefall veldig fornøyde.

Skrevet

Er mor til tre... tv. er 8 mnd!

Samkjøring er alfa omega i mitt tilfelle!! Da har du faktisk litt lønn for strevet, kvalitets tid med eldste jenta, mannen eller familien!!

Tok dette valget på sykehuset når det var snakk om mat rutiner, søvn biten falt ikke på plass før de var nærmere 3 mnd...

De fikk flaske fra de var 1 mnd, så sånn sett visste jeg jo hva de hadde fått i seg til vært måltid!! Bare å være stanhaftig...

Jeg har nå tre blide jenter, og en blid mann!!

• 1 år senere...
Skrevet

Er helt enig med dere andre her, det er nok best å ha dem samkjørte!!=)

Litt tøft når det står på som verst, men tror nok du har mye igjen for det..:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...