Mio77 gutt 16.mai Skrevet 8. juli 2006 #1 Skrevet 8. juli 2006 Sønnen min på 19 mnd. liker plutselig ikke å bade lenger... Han har elsket det helt frem til for ca. 3 uker siden. Nå nekter han å gå oppi badekaret sitt og hyler når jeg vasker han. Vi har prøvd å ta det litt forsiktig og ikke presse han for mye, men han er gått helt i lås. Pluss at nå begynner jeg å bli skikkelig lei av det så jeg tvinger han noen ganger til å stå oppi der mens jeg vasker han. Han er jo ikke akkurat ren etter en dag på stranda eller på lekeplassen. Skjønner ikke hvorfor han ikke vil egentlig, kan ikke huske at det har skjedd noe nifst/ekkelt som skulle skremmme han vekk fra bading heller. Noen tips til hvordan vi kan snu dette?
polarn & pyrene Skrevet 8. juli 2006 #2 Skrevet 8. juli 2006 Har desverre ingen tips til deg, men jeg sliter med det samme. Dattera mi på 15 mnd vill heller plutselig ikke bade som hun gjorde för. Jeg pröved det med å settte meg i badekaret med henne og det fungerte Og gjorde vaskingen til en lek
elisa_30 Skrevet 8. juli 2006 #3 Skrevet 8. juli 2006 Har dere prøvd å dusje med ham? Vi dusjer hver kveld, og han elsker det. Går inn på badet og roper "dysj"! Vi har ikke badekar lenger derfor blir det kun dusjing.
Aubergine Skrevet 8. juli 2006 #4 Skrevet 8. juli 2006 Hei! Vet ikke om du kan bruke dette til noe, men her gjør vi det sånn for tida: lillegutt har en balje med et lite hull i bunnen. Han sitter ganske godt oppi der, og så lar vi han holde på med dusjhodet med veldig svak stråle og deilig lunkent vann. Så "lurer" jeg meg til med litt vasking innimellom, det er nemlig supert å leke med vannet, ikke fullt så supert å bli vasket. Vannet renner jo ut etterhvert, så det blir kanskje 1 cm. høyt, (lillegutt har ikke vannskrekk altså, men han har på en måte badet fra seg i hagen tidligere på dagen.). Hva med noen kjempespennende leker, som bare kommer fram, når det er bading? Kanskje han synes det er glatt i bunn av badekaret sitt? Hva med en fiiin antiskli-matte til badekaret? Eller noe digg inni en vanntett boks e.l. som flyter rundt i vannet? Og ikke ta det så nøye med vaskinga, blir han sånn nogenlunde rein, er det bra nok. Lykke til og plask, plask!
r r r Skrevet 9. juli 2006 #5 Skrevet 9. juli 2006 Sønnen vår hadde det også sånn en periode (noen mnd, tror jeg). I mellomtiden fikk han dusje i steden siden vi har den muligheten også. Men han ville jo egentlig ikke det heller - så der måtte jeg faktisk tvinge han inni, holde fast og spyle så han i alle fall ble litt renere. Og så plutselig en dag var det ok å dusje og en tid etter var badekaret ok igjen. Vi lot han få ha med masse leker i dusjen - det gjorde det mer attraktivt. Vi dusjet sammen med han og det syns han var greit. Ellers kan jeg jo tenke meg at sånt som badeskum kanskje hjelper? Så får det bare være litt trøst i det at det helt sikkert går over om en stund.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå