Gå til innhold

Kjempekjedelig eller tidløst og nydelig?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For flere år siden likte jeg navnet David kjempegodt, og var overbevist om at jeg en dag skulle få en sønn med det navnet. Men da vi begynte å snakke om navn her hjemme, var det andre navn jeg var mest opptatt av. Jeg syntes liksom David ble så kjedelig i forhold til navn som Duncan, Joel, Axel, Caspian, Emanuel og Olai - slike navn som er en god del mindre brukt enn David. Men de siste dagene har navnet igjen dukket opp i bevistheten min. Er det ikke egentlig veldig fint? Eller er det et navn som har mistet personligheten fordi det tross alt er en god del som heter det, og det ser ut til at det er stadi flere som får det navnet? Jeg er redd for at han skal få et "bare-en-i-mengden"-navn. Uff, jeg er såååå usikker! Hva tror dere? Blir det for kjedelig, eller er det fint? Vil det kle en mørkhåret gutt med asiatiske aner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

David er nydelig! Jeg vet at det i følge statistikken er mye brukt, men jeg kjenner ingen barn som heter det. ( Jobber i barnehage).

 

Av de andre navna du ramser opp likte jeg bare Olai. Nydelig det også.

 

Lykke til!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes David er et fint, klassisk og tidløst navn. Ikke alt for mange som heter det i Norge, er det vel? Det er et internasjonalt navn, det er jo også noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

David er et flott navn! Mye finere enn de andre du nevner. Rangerer like godt navnene dine:

 

1) David!

2) Olai

3) Axel (Aksel ser bedre ut)

 

4) Caspian og Emanuel - litt vel "poppis"

 

6) Joel og Duncan - huffameg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva som er poulært eller ikke og hvor mange som har navnet når jeg finner noe jeg liker, men David syns jeg bare høres kjedelig ut i mine ører, men liker du og mannen din det skal dere bruke det. Ikke bry dere om hva andre synes.

Jeg syns det er flott at vi liker forskjellig type navn. Det gjør at det blir en del variasjoner på navnene til barna våre.

Jeg er vel av typen som liker navn alla Caspian og slikt best (men å kalle det for navnet passer for din gutt. Ja det tror jeg. Når man får et navn så venner du deg til at denne personen heter dette og etter en stund så vil både du og alle andre syns at dette navnet er perfekt til din gutt.popisnavn når kun 5 stk heter det og to eller 3 av dem fikk navnet i fjor) syns jeg er å ta i litt. :-)

 

Og om du syns

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager innlegget mitt over her, men kom visst borti noen taster slik at ting flyttet litt på seg, men her skal det være i rett rekkefølge:

 

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva som er poulært eller ikke og hvor mange som har navnet når jeg finner noe jeg liker, men David syns jeg bare høres kjedelig ut i mine ører, men liker du og mannen din det skal dere bruke det. Ikke bry dere om hva andre synes.

 

Jeg syns det er flott at vi liker forskjellig type navn. Det gjør at det blir en del variasjoner på navnene til barna våre.

 

Jeg er vel av typen som liker navn alla Caspian og slikt best (men å kalle det for navnet popisnavn når kun 5 stk heter det og to eller 3 av dem fikk navnet i fjor) syns jeg er å ta i litt. :-)

 

Og om du syns passer for din gutt. Ja det tror jeg. Når man får et navn så venner du deg til at denne personen heter dette og etter en stund så vil både du og alle andre syns at dette navnet er perfekt til din gutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå etter magefølelsen, fryktelig å 'angre' på navnevalg...Er det en David i dittt hjerte, så er det det. Av de andre forslagene, syns jeg Olai var fint, og også Emanuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

David er veldig fint! Og slett ikke kjedelig i forhold til de andre (og sorry, men grusomme...) navnene du ramser opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker IKKE David, men meningene er alltid forskjellige når det kommer til navn - så man må stole på sin egen magefølelse:) Og det er personen som bærer navnet som gjør navnet fint/ikke fullt så fint. Jeg forbinder David med en person jeg vokste opp sammen med - og ikke helt har hatt "sansen" for. Men selv fikk jeg mitt eget navn pga en jente mamma syns så bra om på ungdomsskolen. Så hun forbant det med mye positivt. Så det er ens egen mening som teller - og gjør man en bra jobb med det barnet, vil navnet bli fint uansett, hehe. Lykke til;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...