Gå til innhold

Huff, tror jeg har sprukket ang, røykinga : (

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så sint på meg selv, sluttet å røyke da jeg ble gravid, nå er tuppa 13 mnd, og jeg har tatt meg noen røyker nå i solen, kjenner suget kommer bare mer og mer, huff jeg har så dårlig samvittighet, samt dårlig selvkontroll, sier alltid etter en sigarett at dette er den siste osv, men jeg hører da ikke etter : (

Jeg må klare å holde meg, noen som har gode råd??

Jeg skjemmes sånn, derfor signerer jeg med ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann...

Da er vi to..

Jeg sluttet med engang jeg fikk vite jeg var gravid, og røykte heller ikke når jeg ammet.

Etter jeg sluttet å amme har jeg også tatt en røyk i ny og ne, og det ble litt mer enn i ny og ne.

Jeg var fast bestemt på å ikke begynne igjen, men den gang nei.

Tenkte bare å si det, slik at du vet at du ikke er alene..

Tips har jeg desverre ikke....annet enn å stappe noe annet i munnen når du kjenner suget, begynne å vaske osv når du kjenner suget. Det er iallefall de tingene som funker for meg..

Klem fra meg

Skrevet

Råd: KJØP i hvert fall ikke røyk. Og krev at evt. samboer heller ikke gjør det. Om du røyker bare hva du får, og aldri har noen røyk å gi, så blir det helt sikkert mindre og mindre. :-)

Skrevet

Du har sikkert hørt det før (og kanskje lest den) men kjøp og les "Endelig ikke-røyker" av Allan Carr.

Jeg sluttet også da jeg ble gravid, snuppa er snart to år og jeg holder enda. Men jeg kjenner enda at NÅ hadde det vært godt med en røyk... Heldigvis går det fort over og jeg tenker på hvor ille det _egentlig_ smaker.

Fordelene ved å ikke røyke tenker jeg også på: Jeg vil ikke dø av lungekreft (håper jeg) eller få kols, men være her for datteren min i mange, mange år. Jeg kan lukte hvor godt det lukter av henne og jeg trenger ikke tenke på at hun skal ha en mamma som lukter røyk. Det er kjempegode motivasjonsgrunner for meg i alle fall.

Lykke til med fortsatt røykeslutt!! :-)

Skrevet

Dette var et innlegg for meg!

Jeg sluttet også med det samme jeg ble gravid, i alle fall fra da jeg visste om det, og vært så godt som røykfri det meste av ammeperioden. Gutten min er nå 13 mnd. Fortsatt har jeg ikke tatt en sigarett, men for "hygga" sin skyld har jeg røyka sigar(!!!) Det har jeg aldri røyka før, men funnet ut at DET er saken for å ha det hyggelig i helgene. Sånn holdt jeg på ca en kveld i uka i ca 4 mnd, og så fant jeg merket Bellmanns - noe som ligner mer på cigaretter. Men siden det heter cigar, så kan jeg jo røyke så mange jeg vil! Ja- jeg innhalerer så det synger. Nå holder jeg på å straffe meg selv, og har gått tilbake til å kjøpe EN cigar i helgen. Det holdt fram til i går, hvor jeg sa til sambo at han kunne bare drite i hva jeg røyka, og jeg (han) kjøpte en ny pakke Bellmans. Men den røyken i sola,som du / dere skriver om, kjenner jeg utrolig sug etter. Men nekter å gjøre det, for da er det gjort. Røyker heller aldri med andre enn samboeren min. Jeg skriver alt dette av egne terapeutiske grunner, men jeg ønsker dere alle selvfølgelig lykke til, prøv kanskje å hold deg til EN dag i uka, etter leggetid for ungen. Håper det funker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...