Gå til innhold

Dette med vogn på fly

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det slik nå at flyselskapene ikke dekker skader som evt oppstår på vogna under flygning?

Skal ut å fly med norvegian om ei uke, har en slektning som skal fly samme vei med sas-braathens bare 5 min etter oss, bør jeg få han til å ta vogna? så kan jeg ta en av hans bager som innsjekkings baggasje? har hørt så mye dårlig om norvegian..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spurte nettopp de annsatte i butikken jeg kjøpte vogn i for 2 dager siden om det, og de sa at flyselskapene dekker skadene ja:)

Skrevet

åh.. hvor bra da, og det var de sikker på på den butikken?

Skrevet

ja de sa så..men nå la jeg nettopp inn et innlegg om det på skravlesiden, og der var det ei som sa hun har opplevd at de ikke erstattet (sas)...:(

Må høre nærmere..

Skrevet

Har noen venner som måtte skrive under på at de sendte vogna på eget ansvar. Det var med Norvegian...... Trodde sas var greiere på det! Skal selv fly med sas om en uke og har tenkt på dette med vogna...har ikke lyst til at den skal bli ødelagt. Men skal hvertfall sjekke for skader før jeg forlater flyplassen!

Skrevet

SAS tar ansvar. Hos Norwegian må du skrive under på at du tar vogna med på eige ansvar.

Vi har reist med Norwegian, og eg trudde vogna var uskadd - heilt til no 4 mnd etter når eg skulle snu sittedelen. Då er ei metallstang knekt tvers av midt under setet. Heldigvis er det berre ein avstivar, den har ikkje noko med festemekanisme eller bæring å gjere, så det kunne jo vore verre.

Berre hugs på å sjekke *heile* vogna godt etter du har landa. Viss du skal framstille krav om dekking av skader må du gje beskjed før du drar frå flyplassen.

Viss det er ein mulighet for slektningen din å ta vogna på SAS, er det kanskje ein god idé.

Skrevet

Hvis ikke flyselskapet dekker det, ¨så dekker vel reiseforsikringen din det!

Tror egentlig ikke flyselskapene har lov til å presse noen til å skrive under på en slik erklæring.... Betaler du ikke for å få vogna sendt? Det gjorde jeg hos Sterling ihvertfall. Ikke noe jeg måtte skrive under på der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...