Velve Skrevet 7. juli 2006 #1 Skrevet 7. juli 2006 Bedre sent enn aldri å skrive om fødselen sin...Her kommer historien: Torsdag 8 juni hadde jeg time hos jordmor her på stedet. Det var eg veldig glad for det fordi jeg følte meg såååå elendig; tung i hue og uvel...Jeg sovnet i godstolen før timen, men fikk kreka meg avgårde. Hun ringte riksen da jeg hadde protein i urin og et blodtrykk på vei opp. Så dro jeg avsted med drosje. Etter å ha undersøkt at babyen hadde det veldig fint, skulle jeg allikevel opp på føden for å vurderes der. Med et par- tre cm åpning (og begynnende sv.skaps forgiftning) tok jordmor vannet. (Vi planla tiden godt, vel vitende om at jeg bruker et par timer på en fødsel og at gubben trengte litt tid på å rekke fram....) Det ble to intense timer før gutten kom. Jeg fikk litt sjokk da jeg så han; dobbelthaker og diiiger! Han veide 4365 og var 53 cm,- velskapt og fin! Dette var min fjerde fødsel, og jeg vil si at det var en av de beste. Jeg hadde to voksne jordmødre som lyttet til meg og støttet meg hele tiden. Min mann var også en viktig person for meg i disse timene. Han maserte korsryggen min, og oppmuntret meg. Det er godt å høre at en jobber godt når riene herjer og motet er i ferd med å forsvinne.... En flott opplevelse og en flott sønn!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 Er så utrolig glad på dine vegne:-))))) Så flink du har vært!
Ronja65 Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Så fint...:-))). Fødslene våre husker vi så lenge vi lever, så det er viktig at vi sitter igjen med positive opplevelser... GRATTIS, GRATTIS... Kos deg videre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå