Gå til innhold

Kayleigh???


Månestråle85

Anbefalte innlegg

Elsker dette navnet! Men er jo så veldig "unorsk", er redd for at barnet kanskje kan bli mobbet på skolen for det.. Jeg ble selv mobbet (ikke pga navnet mitt, men alt annet). Vil jo ikke at min egen unge skal bli det. Hva tror dere? (Og annen stavemåte er utelukket)

 

Liker også Isabella veldig mye. Og Michael og Christopher om det blir gutt, men disse navnene er jo mye mere vanlig. Liker uvanlige navn bedre jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et veldig unorsk navn, som du sier. Du må regne med at jenta må gjenta og stave navnet sitt hele livet. Dessuten vil mange sikkert spørre om hun har amerikanske/engelske foreldre...Tror ikke man blir så lett mobbet pga. navnet sitt, det er så mange andre faktorer som spiller inn der, men det kan bli et tungvint navn å ha med å gjøre, tror jeg.

 

Jeg synes også det er enkelte utenlandske navn som er pene, f.eks. Shannon og Ashley, men vil ikke velge det selv til min datter. Vil heller ha et navn som er endel brukt og kjent i Norge, men det er min mening.

 

Men for all del, man må velge det navnet man føler mest for til syvende og sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker bare på "Kayleigh" Minouge jeg da... Uttales det likt?? Og hun er jo liten og søt hun da ;) Rar stavemåte ja, hvor har du funnet navnet fra,har aldri sett det før bare. Tror ikke man blir mobbet for navn alene nei, men tungvindt og lite "logisk" på en helnorsk jente synes jeg. Jeg liker også uvanlige navn som ikke "alle" har, men ville valgt et litt mer norsk uvanlig navn ;) Bare min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Nei, uttales litt forskjellig. Kayleigh uttales "keily" Kylie Minouge uttales "Kaili". På en måte.. Vanskelig å forklare ved å skrive, hehe.

 

Kayleigh er et gammelt keltisk navn fra Irland/Storbritania. Og siden jeg er fra Norge, samboeren min er fra India, og vi møttes og bor i London, så syns jeg det passer bra sånn sett. Selv om vi skal flytte til Norge før det blir baby på oss, så blir jo jenta ikke helnorsk, med pappa fra India...

 

Vet det blir mye forklaring og staving av navnet i framtida, men syns det er et så vannvittig fint navn. Kan jo staves Keyly eller lignende, mere "norske" metoder, men syns ikke det er like fint jeg.. Uff, vanskelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Go for it, sier nå jeg! Navnet er pent, ikke vanskelig å uttale selv om det nok må staves for enkelte, og dere har absolutt "god nok" grunn til å velge et unorsk navn :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayleigh.

 

Sang av marilion, Misplaced childhood cd.

 

Men fint navn, litt engelsk, kanskje?

Vanskelig for nordmenn å fine den riktige fonetiske utalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

et kjempeflott navn!:) jeg selv har en "internasjonal vri" på navnet "Elias" til min sønn:)hans far er fra usa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, første gangen jeg hørte navnet var første gangen jeg hørte Misplaced Childhood (en av yndlings CDene mine). Likte det fra første stund :) Men er ikke sånn at jeg er kjempe fan av Marillion, er ikke derfor jeg velger det. Er som sagt et gammelt keltisk navn, og da mamma og pappa (som vi håper på å bli) møttes i England syns jeg det er passende.

 

Og syns Elijah er kjempefint forresten (liker det mye bedre enn Elias). Som dere kanskje skjønner så liker jeg "uvanlige" navn og utenlandske navn veldig godt. Og kan noen kalle ungen sin "Blåklokke Madonna" og Apple så syns jeg Kayleigh og Elijah er veldig vanlig, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayleigh er veldig populaert i USA... mange smaajenter som heter det her! Ettersom de vokser opp blir nok navnet mer "vanlig" i Norge, dvs at det blir et navn nordmenn har hoert. tipper jeg.

Jeg ville valgt det hvis jeg var dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om et barn blir mobbet eller ikke, tror jeg ikke kommer an på navnet. Barn kan mobbe barn uten noen som helst grunn, bare fordi de kjeder seg. Tror ikke du skal tenke på det når du velger navn til barnet ditt. Når det er sagt så synes jeg ikke noe særlig om Kayleigh. Det blir altfor vanskelig, og kommer til å skaffe barnet ditt mye trøbbel med uttale, staving osv. Noe jeg synes er unødvendig, bare fordi foreldrene liker uvanlige navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...