Gå til innhold

Jeg er litt bekymret...(samme som i oktober- terminklubben)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 25 + 4 og helt siden jeg begynte å kjenne spark og bevegelse i magen har jeg kjent at vår lille prinsesse har rørt på seg der inne. De siste dagene, imidlertid, synes jeg det har vært så rolig. Kjenner mest "bobling"; slik det var i starten jeg kjente noe. Kan dette komme av at hun ligger med sitt ansikt mot min rygg - vet noen om bevegelsene hun gjør vil føles svakere da? Noen som har opplevd det samme og fått bekreftet at alt var i orden?

Det beste vil sikkert være å kontakte sykehuset, men prøver meg på en forespørsel her inne først....

lille-my

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd de klassiske triksene?

- sett en kraftig blitz mot magen (de reagerer på lys)

- drikk et glass iskaldt vann (det "vekker" dem)

- gå opp og ned ei trapp et par ganger og så still deg helt rolig etterpå (vugginga gjør dem rolig, mens de kan våkne av at du blir stille)

- spis et godt måltid mat og legg deg på sofaen en halvtime (noen ganger er de sultne og trøtte de og)

hvis ikke noe funker, ringer du lege/jordmor/sykehus. Vi har alle fått streng beskjed om å være nøye med dette med å monitorere aktiviteten til knøttene våre, så da får de bare finne seg i noen masetelefoner fra oss også :) LYkke til!!!!!

Skrevet

Heisann.

Du bør kanskje kontakte sykehuset ja, men det var akkurat det samme med meg da jeg var 24 uker på vei. Fra å kjenne voldsomme spark til bare sånn småtteri langt nede i bekkenet. Etter noen dager kom sparkene tilbake like sterkt. Nå er jeg 28 uker på vei, og i noen dager nå har det vært litt stille igjen. Men jeg kjenner jo liv flere ganger om dager, bare litt svakere enn ellers og mye lenger nede i bekkenet enn vanlig. Så den snur seg nok i forskjellige posisjoner, og da endrer sparkene seg. Men er du veldig engstelig så ring sykeuset. Ikke noe godt å gå sånn å bekymre seg.

Skrevet

Takk for tipsene, ka-ping! Skal prøve ut noen av de med det samme!

Skrevet

Ja, det du beskriver der stemmer med det som skjer meg nå! Kjenner denne boblingen helt nede i bekkenet...

Skrevet

Jeg hadde det også slik som ansa05.10 beskriver.

For litt over en uke siden ble det ganske stille, og jeg kjente bare småbobling... ble litt engstelig, men forhørte meg med andre som også hadde det slik, så regner med det er ganske vanlig.

Nå er sparkingen tilbake igjen:)

Men de er ikke like brå og plutselige som tidligere, er vel mer romsteringer. Tror det bare er fordi det begynner å bli litt trangt der inne :) Jeg er forresetn 26+1

Skrevet

Kan du ikke drikke et glass veldig søtt og kald saft og evt en sjokolade og legg deg litt nedpå. Det har jeg lest et sted.

Skrevet

Dette er også veeeldig individuellt... Jeg tror at ingen dager er like, i forhold til bevelgelse og slikt. Det kommer jo også helt an på hva du gjør, kanskje hvor du er osv...

Men husk at babyen begynner jo også å tilpasse seg et søvnmønster :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...