Gå til innhold

Flere med termin samme dato?...


alegre

Anbefalte innlegg

Ja, i følge "termin kalenderen" har jeg termin 12.mars. På onsdag skal jeg til min første ul, det blir spennende. Noen flere med termin samme dag? Lurer på hva ul terminen blir, for med min sønn fikk jeg to forskjellige termin datoer, en fra jordmoren og en fra ul....den fra ul stemte mest. Andre som har erfaringer med div termindatoer el.l?

Gleder meg til å veksle info, spørsmål, svar og opplevelser med dere.

Legger meg nå, klarer ikke være så lenge oppe lengere...hihihi

Sov godt alle sammen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spennende! Jeg tror jeg har termin rundt 12/13/14. Skal også på UL neste uke - gleder meg til å se hvor langt jeg er på vei :)) Ingen spesiell erfaring med termindatoer....men er ikke den UL.-terminen man får rundt uke 18 ganske presis i hvertfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg har også termin 12 mars i følge "termin kalenderen". Om det stemmer vet jeg ikke da jeg ventet førstemann fikk jeg termin 1-3mai fra lege og UL men gutten kom 23april, så ingen stemte noe særlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg fikk termin 25/3-05 fra legen med min førstefødte, og på ul fikk jeg termin 1.april, mens jeg selv var overbevist om at 26.mars var den rette dato.

Ved slutten av svangerskapet var jeg på ekstra ul og fikk beskjed om at ungen var såååå stor, minst 4300 gr og 53 cm. Jeg spurte om ikke de kunne sette i gang fødselen, men legen ville vente litt til.

Mellom min termin og ul-termin gikk jeg til akupunktur som satte igang fødselen. (Jeg var livredd for å måtte gå 3-4 uker over tiden.)

Jeg fødte 1. april, og har etter min beregning gått 1 uke, nøyaktig, over tiden, slik min mor gjorde med hennes første (og jeg har hørt at sånn er arvelig.)

Jordmor fortalte meg også at genetiske forskjeller startet lenge før uke 18 hos fosteret, og derfor så ville egentlig en ul vaginalt i uke 9 være det sikreste svar på nøyaktig termin!

 

Et aproopos: Min førstefødte var 3980 gr og 50 cm ved fødsel, en uke etter ultralyd, hvor legen antok 4300 og 53.!!!

 

Med andre ord: Ultralyd skal en ikke stole 100% på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og takk for mange svar. Alltid gøy å høre om andres erfaringer osv. Gleder meg til å "følge" dere andre her, er så bra å kunne utveksle litt erfaringer underveis osv.

Er det noen av dere som vet hva slags type trening som er bra å gjøre under en graviditet...noe man kan gjøre uten at det skader bebisen? Jeg trente ingenting da jeg gikk med min første, jobbet så og si hele tiden.....og jeg la på meg ganske mye. Har ikke lyst til det denne gangen. Tenkte jeg skulle prøve meg på litt pilates. Noen som har prøvd det?

Håper ellers alle har hatt en fin helg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trener pilates til vanlig og har tenkt å fortsette med det nå som jeg er gravid. Men det er mye magetrening i pilates, så det er nok lurt å trene pilates som er spesielt retta mot gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også regnet meg frem til 12.03. Tørr nesten ikke tenke på alt sammen enda....

 

Dette er min første graviditet. Har fått time hos legen den 22.08 som er sååå lenge til...

Håper alt går bra.

 

Min samboer og jeg har ikke sagt det til noen enda og vi holder på å sprekke av glede.

 

Lykke til alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alegre!

 

Jeg har termin 9. mars. Er selv født 12.3 så bedre fødselsdagsgave kan ikke jeg få.....

Med guttungen fikk jeg termin 23.12 av legen og 28.12 fra UL. Han kom 23. Så hos oss er det hektisk før jul ja :)

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...