skimre Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 her har vi begynt med smaksprøver på grøt, og lillesnupp smatter villig ned, når jeg når en full posjon, slutter jeg med mme til det aktuelle måltidet da, og gir vann sammen med grøten eller? fint hvis noen kan dele sine erfaringer rundt dette, her får hun fem måltider mme om dagen og jeg bytter vel ut ett av disse med grøt da eller???? ikke lett dette her nei! :=)
Skrållan Skrevet 6. juli 2006 #2 Skrevet 6. juli 2006 Jeg ammer, bruker ikke mme, men det er nok ganske likt når man begynner med grøt uansett, så jeg svarer deg allikevel;) Vi begynte med grøt for en måned siden, i begynnelsen ga jeg først pupp, så grøt med vann i tillegg. Nå har han behov for mere grøt og mindre melk, så han får da først grøt med vann som tørstedrikk og pupp etterpå for å fylle opp, hender en sjelden gang at han ikke orker det. Og etterhvert skal vi droppe pupp til ett og ett måltid av gangen, men det blir nok en liten stund til enda, vi må nok se det an. Han er forresten straks seks og en halv måned og spiser grøt to ganger om dagen.
r r r Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 Har gitt mme ved siden av eller etter grøten jeg. Etterhvert som de har blitt litt større (ca. 8mnd) har jeg begynt å gi mme i glass med grøten. Når jeg begynte med middag fikk de vann til det måltiden. Det er mest naturlig syns jeg. Senere så gjør vi jo det slik at de får melk å drikke til brødmåltid og vann til middagen. Og grøten er jo den vi bytter ut med brød. Jeg har byttet ut melkemåltidene ett etter ett med fast føde. Det blir litt mye hvis de skal ha fast føde i tillegg til melk. Blir mer i steden for. Bare minske melkemengden til hvert måltid i takt med at du øker andelen fast føde.
Doja Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Du skal fortsatt tilby melk.. melk er fortsatt viktigst, det er derfor folk som ammer får beskjed om å gi pupp før de gir grøt, slik at barne får i seg begge deler... jeg gir 100ml melk før grøt og tilbyr 100ml etter grøt, da drikker han kanskje 50ml elller to/tre slurker.. men da har han ihvertfall fått melk først. når de er rundt 8-10mnd begynte jeg å gi melk i kopp til hvert måltid til hun eldste.. men hun fikk fortsatt 1 flaske med melk til kvelden før hun la seg som kos. begynte med lett melk da hun var 10mnd
skimre Skrevet 7. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 7. juli 2006 tusen takk for flotte svar, godt å høre litt om hvordan andre gjør det!!! blir litt tryggere da:)
strekkmerketrollet Skrevet 7. juli 2006 #6 Skrevet 7. juli 2006 Det ble en gutt... MÅ jeg gi melk først? (MME) Hanna får fortsatt bare smakspøve av grøt... (av 1ts grøt, og blander det godt ut i en del mme) Vi bruker å gi henne det, å så flaska etterpå.. er det feil? du skjønner.... hu blir så sint viss vi tar fra hu flaka før hu er ferdig med den! hehehe... hun er strax 5mnd
nalina Skrevet 7. juli 2006 #7 Skrevet 7. juli 2006 han her er snart 8mnd og får grøt 2ganger om dagen. han får et måltid med middag oxo.. det eneste han får av mme er de 200ml han får morgen og kveld. dette var nok sa helsesøster da jeg var der nå for 2 uker siden. han får oxo kjeks som er laget av mme..
Medium fikk guttebass Skrevet 7. juli 2006 #8 Skrevet 7. juli 2006 Du må ikke gi melk først. Jeg gir litt melk først hvis han er tørst. Ellers får han etter grøten. )
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #9 Skrevet 7. juli 2006 jeg har aldri gitt melk først.. verken til hun førsta eller til hun minsta jo.. bestandig fått det sammen med grøten og etterpå..
L@boline Skrevet 7. juli 2006 #10 Skrevet 7. juli 2006 Datteren min på 8,5 mnd. får en flaske mme om morgenen. Ellers får hun mme etter hvert måltid, det hun vil ha. Av og til er det mye, av og til nesten ingen ting. Ellers gir jeg vann til måltider og mellom måltider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå