Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde jeg var sikker på jeg ville ha besafe izi sleep, men så var jeg i butikken og ble usikker.. Hva skal jeg med den liggefunksjon når jeg hverken har vogn til å feste sete på og setet ikke står i "base" så det bare er til å klikke ut... Hm. Maxi cosi? har ikke det "base"? Er det bra sete? Vil jo selvfølgelig ha et sete som er trygt for babyen og BRA for babyen og sitte/ligge i! Men nå vet jeg jo at besafe izi sleep er blitt best i test (?).... Er det bare å velge det da...eller er andre like bra? Erfaringer, meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, eller akta graco eller noe da..f.eks. (leste det på siden her :-)

Skrevet

I hvilken test er dette setet best i test?

Jeg hadde tenkt britax/römer babysafe plus isofix eller Maxi Cosi Cabriofix da disse har vunnet en test hver.

Skrevet

Nei...-det var kanskje ikke best i test! Jeg hadde visst misforstått henne som snakket om det, hun skrøyt så inderlig om det!

Skrevet

Jeg har bestemt meg for besafe izi sleep. Har ikke vogn til å feste setet på, men det bryr jeg meg ikke om heller. Med førstemann tok vi alltid setet med oss inn etter å ha vært ute og kjørt (han sovnet alltid i bilen, uansett om vi kjørte i to min eller en halvtime), derfor tenker jeg at det er supert å kunne legge setet i liggestilling når en kommer inn. Det samme hvis vi skal ut på en kort handletur, da setter vi bare setet oppi handlevogna i stedet for å begynne å kave med barnevogn/bæresele og vekke babyen.

Men det er nå bare min mening :) Siden bilsetet ble like mye brukt utenfor bilen som inni bilen sist gang, tenker jeg det blir omtrent det samme denne gangen også, og da er det greit med et sete som kan legges ned :)

Skrevet

men du tror ikke det er "styrete" å ta av og på belteselen i bilen hele tiden da? Det var det jeg tenkte litt på.. Men som du sier er det kanskje mer styr og ta ungen ut av sete og opp i bæresele/barnevogn.

Skrevet

Jeg skal også ha izi sleep. Prøvde det med selen, og virker veldig enkelt å feste til tross for at det bruker bilselen. Du skal vel uansett ta ungen ut av bilen i settet, kun de ganger den sover, og du ikke skal ha den liggende så lenge. Men jeg synes det virker kjempegreit.

Vårt står i gangen pakket i plast (kjøpte på kampanjetilbud)

Skrevet

Jeg har også forelsket meg i BeSafe Izi Sleep, så da blir det nok den..:)

Skrevet

Noen som vet hvor i Oslo/Akershus de selger dette setet til en "vettu" pris( BeSafe Izi Sleep)? Mener det koster rundt 1700,- normalt, men man kan jo håpe at noen har et bra tilbud :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Izi sleep er jo så innmari tungt. Jeg gjør som jeg har gjort de 2 andre gangene og har kjøpt Maxi Cosi Cabrio. Det kostet rett over 1000 lappen i sverige, nesten 600,- spart i forhold til hjemme i norge...

Skrevet

Var innom en butikk i går og forhørte meg litt. Der sa de at til høsten kom det baser til alle stoltypene:) Så da blir det ikke store forskjellen på de. Da er det vel bare izi sleep som er litt annerledes fordi den kan legges ned, men er mye tyngre... Jeg tenkte å vente til disse basene kom før jeg bestemte meg.

Skrevet

Vet ikke om man kan bestille på nettet, men gå å se på www.hts.no - velg språk nederst til venstre - og da kommer du inn på f.eks. norsk side og trykk "forhandlere" øverst på siden, der ser du hvertfall butikkene..

Skrevet

Har kjøpt graco sin bilstol med base. Kjøpte den i sverige på barnens hus. Betalte 1189 svenske kr, og d blir kun rundt 1000 norske kr. Mens her i norge koster samme stolen 1990 kr. Og den har også kommet enten øverst eller nesten øverst på best i test.

Skrevet

Skal bruke graco sin bilstol med base, har det etter førstemann og var superfornøyd med setet...

Skrevet

Vi har bestemt oss for Maxi Cosi Cabrio. Synes det virker som et godt valg. Har sett på izi sleep, men den var forferdelig tung..

Skrevet

Har tenkt på Britax BabySafe Plus. Det har blitt best i test... Er jo en jungel der ute.. og blir egentlig bare mer og mer forvirret.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei!

Brukte Akta Graco til førstemann og var kjempefornøyd med det, har nå kjøpt et nytt men likt (solgte det forrige og det har nå sirkulert til fire babyer..). Kjøpte det på Happyland på Svinesund de hadde tilbud ut august (kanskje lenger) til 998,- SEK så det var billig!!

Skrevet

noen som vet hva basen til izi kommer på?

• 2 uker senere...
Skrevet

BeSafe Izi Sleep veier vist 3 kg mere enn alle andre bilstoler, det går fint så lenge barnet er lite, men når barnet blir større blir det fryktelig tungt å bære på, så vi velger å vente til senere på høsten, for da kommer det flere seter med 5 punkt på markedet.

• 4 uker senere...
Skrevet

Skal ha Römer Britax isofix eller Maxi Cos Cabrio iso fix.

Skrevet

satser på recaro. har det til vår to åring og er kjempefornøyd.koster litt men er absolutt verdt pengene

• 11 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Skrevet

vi også recaro helt klart, sjekk på nettet hvor du får kjøpt det.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi skal ha besafe izi sleep som første sete. Og når barnet har vokst ut av det så skal vi ha recaro. Izi sleep er blant de som er kommet best ut i test. Koster 1699

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...