ekenit Skrevet 6. juli 2006 #1 Skrevet 6. juli 2006 Er dette vanlig? I såfall hva hadde dere i deres bryllup om dere hadde noe? Tenker å evt gjøre noe fint og personlig av bordkortene. Noen andre forslag?
solstråle :) Skrevet 7. juli 2006 #2 Skrevet 7. juli 2006 Tror ikke det er så vanlig med gave til gjestene, med mindre en gjør noe spesielt med bordkortene. Jeg har tenkt å lage små esker som bordkort, og oppi har jeg tenkt å legge en liten hjerteformet sjokolade og et sitat om kjærlighet. Blir litt mer personlig enn de vanlige kortene en bare skriver navn på. Kan jo også bruke glassene som bordkort (gravere/skrive navn + bryllupsdatoen på glassene), da får de hvertfall med seg et fint minne fra dagen. Du kan jo se litt nedover på andre linker, er litt forskjellige forslag som blir nevnt.
Månestråle85 Skrevet 7. juli 2006 #3 Skrevet 7. juli 2006 se på www.confetti.co.uk der har de masse fine forslag til smågaver til gjestene. vi skal gi små søte gaveekser med sjokolade med våre navn og datoen inngravert. (tror jeg da, er så vanskelig å bestemme seg)
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2006 #4 Skrevet 7. juli 2006 Gave til gjesten?Ærlig talt!En ska ikke gi gave til gjestene...Det er jo nok gave i seg selv å få være tilstede i bryllupet og overveie en slik nydelig dag...
brooklyn Skrevet 8. juli 2006 #5 Skrevet 8. juli 2006 Ærlig talt selv!!! Det er da vel ingen krise om noen ønsker å gi en liten ting til gjestene??!! Vi må da få gjøre som vi vil! Vi skal ha små "poser" med sjokolade og paracet stående foran hver middagstallerken, som en gave fra oss (en liten morsom gest). Vi skader vel ingen av den grunn? Ingen som sier at vi må, men vi gjør det like vel. SÅ rart!
♥Prinzessin♥ Skrevet 8. juli 2006 #6 Skrevet 8. juli 2006 Vi ga ingen gave til gjestene, men så hadde vi brukt enormt mye tid på å lage bordkortene fra "scratch". Vi var kjempestolte av dem, de var sååå fine, og folk tok dem med seg hjem. :-)
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2006 #7 Skrevet 8. juli 2006 Helt enig med henne over! Synes det er tåpelig å skulle gi gaver til gjestene når et bryllup koster så mye som det gjør. Greit hvis man er kreativ å lager bordkort som kan spises eller brukes til noe, men gaver... TÅPELIG!!!!!
FruMamma med nr 2 Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 Jeg syns gaver til gjestene blir litt for amerikansk for meg, men hadde jeg fått gave i et bryllup jeg var gjest, hadde jeg nok blitt glad;) Tåpelig er det ikke og det er ikke å stikke under en stol at også her til lands tar vi til oss skikker som ikke har vært her før. Men uansett, så bør folk få bestemme dette selv:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå