Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Frøkna vår på 13 mnd våkner om natta når det er varmt. Hun får litt vann og sovner igjen med en gang.

Jeg lurer på å sette en tutekopp i hjørnet av senga og lære henne å ta en slurk selv, men det er mulig hun er så i halvsøvne at hun ikke klarer det. Er ganske trøtt selv, he he...

Noen som har prøvd dette eller har andre smarte idéer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har prøvd dette med tutekopp i sengen, men gutten min er alt for trøtt til å finne den. Her må vi opp å gi vann.

Skrevet

Jeg har gitt vann til gutten min om natta ganske lenge nå,men jeg må selv opp for å gi han det.Klarer ikke å finne den selv.

Skrevet

Takk for svar!

Som jeg fryktet - vi må fortsette å stå opp, ja :)

Skrevet

Hos oss finner hun flasken selv, for det meste. Og ofte ligger hun med den i den ene hånden. Men innimellom hender det at hun roper på oss fordi hun ikke finner den.

Det skader jo ikke å prøve å la en flaske ligge i sengen. Vi legger den i det samme hjørnet hver kveld. Og vi synes det er bedre med de helt harde tutekoppene fra f.eks. Cubus, i stedet for de vanlige tutekoppene med myd tupp. De myke tuppene kan man nemlig få mye vann ut av hvis man først har funnet ut hvordan...

Skrevet

Hadde en dryppfri drikkekopp i senga til Småen frem til han flyttet over i stor seng. Brukte en aventflaske med grønn tut og håndtak slik at det var lett å få tak i den. Han drakk ofte av den om natta selv. Hendte ofte jeg våkna og hørte at han lå og drakk (Litt høylydt av seg, han lå på naborommet).

Det er verd å forsøke. Unger er forskjellige! Minstejenta vår som er 1 år nå har også alltid flaske i senga. Men jeg tror ikke hun bruker den så mye om natta. Hender at hun tar seg en sup når hun sover i senga si om dagen - før eller etter hun har sovet.

Skrevet

Okay, takk igjen for flere tips!

Vi skal prøve med flaske/kopp i senga nå i ferien. Fortsatt god sommer!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...