Gå til innhold

Bordplassering....igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har gubben(ja jeg kaller han gubbe, er litt sint nå) begynt å engasjere seg litt og det jeg har gjort ang bordplassering, er ikke bra nok.

Han mener at ved hovedbordet skal besteforeldre og søsken sitte. Han har ei mormor, jeg har ingen besteforeldre, han har ei søster og jeg har to søsken. Hovedbordet må da bli laaaaangt med søsken med partnere og barn der????

For å få bordet "beint" mener jeg at vi kan ha foreldre og forloverne ved hovedbordet,men det vil ikke han....

FORSLAG NOEN? Hva skal dere gjøre??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir jo kjempemasse folk ved hovedbordet...

Hos oss er det foreldre... jeg har mine foreldre og steforeldre og han har sine foreldre og to av besteforeldrene for å få det likt...

Vi blir 10 stk ved hovedbordet... ville ikke hatt mer en 12 stk max vil jeg tro..

skal jo passe inn i lokalet også...

Skrevet

ved vårt bord skal jeg og samboer sitte, våre foreldre og våre forlovere med følge, min samboers mormor (jeg har ingen besteforeldre i livet) og brudepikene(inkl vår eldste datter) med "nanny".

Skrevet

vi skal ha et hovedbord hvor vi skal sitte sammen med foreldrene våre. Søsken og forlovere skal sitte på bordet ved siden av og besteforeldre på et tredje bord.

Var nylig i bryllup til en venninne og de gjorde det på samme måte. Vi skal ha runde bord, de hadde vanlige kvadratiske bord. Gikk helt fint det. Synes det ble langt nok i deres bryllup med 6 som satt der. Hadde det vært 10 gjester der synes jeg det hadde vært litt kjiperen. bedre med mindre bord slik at samtalen går lettere. Det gjelder vel ved alle bord?

Lykke til med gubben!

Skrevet

ok, når jeg leser de andre svarene ser jeg at jeg har misforstått litt. På hovedbordet skal vi sitte 6 stykker ved siden av hverandre, og vi ser da alle gjestene, ingen som sitter med ryggen mot noen andre gjester. De andre bordene blir runde, med 6- 8 gjester på hvert bord.

Skrevet

Har tenkt å ha bordene plassert som en liggende E, og ha oss, foreldre,våre barn og hans mormor (som er den eneste besteforelder) på hovedbordet. Vi blir da 9 stk der. Tenkte å plassere forloverne nærmest oss på det midderste langbordet (får mer kontakt med dem der enn på enden av hovedbordet), og søsken med familie på tilsvarende plasser.

Men det er lenge igjen ennå for vår del, så det kan bli endret mange ganger før vi bestemmer oss :o)

Skrevet

Var i et bryllup hvor det var dekt som en E. Da satt forloverne på det midterste bordet rett "over" brudeparet. Det er jo koseligere å ha de nærmere enn at de sitter helt i enden av bordet synes jeg. Så kan dere ha nær slekt (besteforeldre, søsken el) på hovedbordet etter som hvor mange dere har tenkt der, og resten av dem ved siden av forloverne på det nærmeste bordet???

Skrevet

Takk for svar alle sammen!:)

Jeg tror vi blir enige om å ha bare hans mormor på hovedbordet.Da blir vi 7 der. Skulle vi hatt med søsken med partnere og barn, hadde det blitt 14 og da hadde det blitt trangt. Vi setter heller søsken på nedoverstolpene eller ved siden av forloverne som da blir næmest oss inni i midtstolpen på E` en.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...