Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Da tenker jeg frokost,lunsj,middag og kvelds. Når gir dere disse? Og ammer dere innimellom måltidene eller sammen med måltidene? Poden her vil ikke ha melk i forbindelse med grøtmåltid. Men blander foreløpig mm i grøten da. Bruker 4.mnd grøt, men han er straks 6 mnd.
løva Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Jenta mi er snart 5mnd. Hun får pupp sånn i 8-9 tiden til frokost. Sover etter det:) Så spiser vi lunsj rundt kl.12.00, da er det grøt først også litt pupp. Middagen spiser hun i 16-17 tiden, da er det gr.sakpurè el fruktpurè. Litt pupp etter det også. Kvelds er kl 20.00. Da er det grøt og mme.
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Frokost ca kl 09 - 260 ml mme Lunsj ca kl 12 - En porsjon grøt + vann Middag ca kl 16 - Et glass middag + vann Kvelds kl 19-20 - En porsjon grøt, et halvt glass frukt + vann Min er 11 mnd, men har hatt det sånn siden han var 8 mnd.
løva Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Glemte å si at jeg ikke ammer mellom måltidene. Prøver å trappe ned etterhvert. Vil slutte helt å amme om vel 1mnd......
Knætta & Gutteknøtt+Jenteknøtt Skrevet 5. juli 2006 #5 Skrevet 5. juli 2006 Kan være lurt å gi pupp før grøten=0) Hos oss gjør vi det slik: ca kl 0600: pupp ca kl 0900: pupp så evt grøt + vann (hender vi sløyfer dette grøtmåltidet) ca kl 1300: pupp og så grøt + vann ca kl 1600: pupp ca kl 1830: grøt, bad, pupp på senga og sove 1930 Poden er 5 1/2 mnd og siden jeg ønsker å beholde all melka ei stund til, gir jeg alltid pupp (fra begge sidene) før grøten, unntatt på kveldsmåltidet for da har jeg ikke så mye melk igjen og poden vil gjerne ha litt på sengekanten før han legger seg...
Mamsemomsemor Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 Jeg gir som regel 4 måltider pr dag, men får ikke til å amme ved hvert måltid, så jeg har funnet ut at her blir det pupp mellom måltidene. Stresset litt med dette en stund, men nå har jeg funnet ut at sånn får det være.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 lillemor får pupp når vi våkner om morgenen, i 6 tiden, så brødskive når vi står opp og har stellt oss, i 7-8 tiden, så tilbud om pupp, så tilbud om pupp igjen før hun skal sove i 9-10 tiden, så av og til tilbud om pupp når hun står opp, så brød til lunsj i 12 tiden, så får hun pupp før hun legger seg igjen i 2-3 tiden, får middag når hun står opp i 4 tiden, og tilbud om pupp etterpå(etter 1/2 times tid) så får hun grøt i 6 tiden, legger seg og får pupp på senga i 7 tiden.
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 hun får vann til alle måltider
Halloween-mamma Skrevet 5. juli 2006 #9 Skrevet 5. juli 2006 Min vil som regel heller ikke ha MM ved måltidene, av og til vil han ha etter middagen. Jeg ammer som regel i forbindelse med dagsoving, enten før han legger seg eller når han våkner igjen. Måltidene våre er ca. kl 9 - 12 - 15 - 18 ..... men nå i varmen har det forskjøvet seg litt..nå spiser han frokost tidligere og kvelds senere.
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 5. juli 2006 #10 Skrevet 5. juli 2006 guten min er 7 mnd, og vi har fulgt denne rutina i ein månads tid: Han vaknar før fugl skit på jord, og får pupp. Sovnar etter vel ein time, og søv ein times tid. Får graut i sju-tida. Pupp før føemiddagsluren, fruktmos etterpå.(12-tida) Pupp før ettermiddagskvilen, middag etterpå (16-tida) Graut, mme og ev, mm til kvelds (19-tida) Dette er på ein ideell dag. Det er ikkje alltid han er så grei å få til å sove på dagtid, så tidene for måltida på dagen kan variere. Og så er det ikkje alltid han er så ivrig etter pupp på dagtid, men han får jo tilbodet.
Halloween-mamma Skrevet 5. juli 2006 #11 Skrevet 5. juli 2006 Forresten så spiser min fast føde til hver måltid, ser det er noen her som gir melk som eget måltid. Han spiser som regel slik: Grøt + frukt Avocado + banan Grønnsaksmos til middag og frukt til dessert Grøt + frukt Gir i tillegg brød til noen av måltidene, men ikke noe fast.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå