Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 min mann hisset seg lettere opp etter at barnas/mine stebarns morforeldre ga dem 22 kr hver i "feriepenger." Stebarnas eldre søsken som mor har sammen med en annen mann, får langt mer penger av morforeldrene. Jeg sier til min mann at det er jo ikke rart om morforeldrene gir mest til de eldste barna her, ettersom de har en far som ikke gir dem noe. Min mann mener likevel det er forskjellsbehandling. Hadde jeg vært besteforelder og sett at to av barna i en søskenflokk ikke fikk noe av sin far, mens de to andre barna i søskenflokken fikk alt de ønsket seg av sin far, da hadde jeg også "prioritert" de to "fattigste" barnebarna..
-Hengebuksvinet- Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 og det var tydelig for alle at barna ble forskjellsbehandlet. For det er jo lett å tro/føle at de som får mest penger blir verdsatt mer, noe som er sårt for sarte barnesinn. Men så lenge det er snakk om din manns eks foreldre, synes jeg det blir rart om han blander seg i demmes prioriteringer. Det får heller bli eksens problem eller ansvar å ta opp dette med foreldrene, men dere kan jo ev svare barna hans med at det er pga at storesøsknene får mindre penger fra sin far eller noe sånt. Sånn at de ikke tror det er pga manglende interesse for dem.
ana baroma Skrevet 6. juli 2006 #3 Skrevet 6. juli 2006 Om ungene legger merke til det, så er det jo bare å forklare!! De får lite gaver hos pappan sin, og derfor.... osv. Barn skjønner sånt, for de vil at det skal være rettferdig!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #4 Skrevet 6. juli 2006 HI: var det din manns eks foreldre? Eller bidrar H-b-svinet til å øke forvirringa?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Problemet er vel at din mann gir direkte til sine barn i tillegg til bidraget, nettopp for at de skal bli rikere enn sine fattige søsken. Han betaler også mer i bidrag enn de andres far gjør, men det går nok inn i en felles økonomi hos felles-mora, og kommer alle hennes barn like mye til gode. Når det han da gir direkte til sine barn "utliknes" ved at moras familie gir mindre til hans barn, føler han at alt han gir er til ingne nytte. Hadde han ikke gitt av de pengene dere som ny-familie sikkert trenger selv, så hadde jo også hans barn fått mer av morsforeldrene. Jeg antar her at morsforeldrene har mye bedre råd enn dere, så det ikke er snakk om at mer feriepenger til dine stebarn måtte gått på bekostning av mindre til de andre. At dette med kun kr22 var for å hindre dem i å ha for mye, ikke for å berge morsforeldrenes ferie.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #6 Skrevet 6. juli 2006 Jeg mener besteforeldre ikke skal forskjellsbehandle barnebarn uansett om noen får mer eller mindre penger av sine foreldre. Tenk hvor sårt det må være for de barna som får mindre enn de andre. Det er ikke besteforeldres sin oppgave å kompansere for at noen barnebarn får mye og andre lite av sine foreldre.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2006 #7 Skrevet 6. juli 2006 Synes det er helt i orden at besteforeldrene forskjellsbehandler for å utjevne når det er så ulike betingelser for barna i en søskenflokk som det virker å være her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå