Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har problemer med å få trulta mi til å ta tran. Men så anbefalte venninna mi meg å prøve "barnetran", er visst med tutti-frutti eller noe. Hennes unge hadde iallfall elsket det, i motsetning til "vanlig" tran.

Er det greit å gi baby på 5 måneder barnetran, eller bør det unngås pga tilsetningsstoffer (hvis det er det)??? Må innrømme at jeg ikke hadde hørt om det før, jeg.. (ifølge venninna mi står det ingen ting på flasken om at babyer ikke må ta det).

Er det noen som vet??

Tildes mamma

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke hørt at det finnes barnetran.

Gutten vår vil heller ikke ha tran, så vi ble anbefalt å kjøpe D-vitamin-dråper på apoteket. 5 dråper om dagen, og de er helt smakløse. Fungerer veldig greit her. (må innrømme at jeg glemmer ofte å gi han det..... men det sier vi ikke noe til helsesøstra om...)

Skrevet

Godt å høre at det ikke bare er meg som glemmer å gi... jeg gir også d-dråper, særlig hvis jeg ikke har tid til å styre med tran (f.eks kan jeg komme på det idet hun skal legge seg... da blir det d-dråper, enkelt og greit).

Og morsomt å høre at jeg ikke er den eneste som tier om min glemsomhet til helsesøster... :o)

Tildes mamma

Skrevet

Det er vel ikke helsesøstera det går utover?

Skrevet

he-he... nei, vet at det ikke er hs det går ut over! Men gidder ikke ta diskusjonen med hs om hvor viktig det er, for det vet jeg jo allerede! Har dårlig samvittighet for at jeg glemmer... å diskutere med hs får meg ikke til å huske det oftere, heller. Og stort sett så husker jeg det jo, men det hender (går i perioder!) at det går i glemmeboken. Nevnte det for hs første gang, og hun var veldig opptatt av at jeg måtte huske på dette! Litt roligere når hun fikk bekreftet at vesla fikk tran el. d-dråper flere dager enn hun ikke fikk i løpet av en uke.. Orker ikke gjøre henne engstelig / diskusjonslysten igjen, så sier bare kort at ja, hun får tran eller d-dråper.

Tildes mamma

Skrevet

Barnetran har de på matbutikkene. Er fra Møllers og smaker frukt. Gullet mitt elsker den, gaper som bare det:o)

Skrevet

jeg lurer inn tranen i munnen med en pipette mens han spiser jeg.. Funker dødsbra, lite søl, lite gulp og veldig enkelt

Skrevet

Men den Møllers Tran med fruktsmak, "barnetranen", er beregnet på større unger. Altså fra ca tre år og oppover. Iallefall i følge min hs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...