Gå til innhold

kan jeg gi 6 mnd glass

Anbefalte innlegg

Skrevet

til en på 4 mnd og 3 uker???og eventuelt hvorfor ikke? er så lite utvalg i 4 mnd glass her..bare 2 typer:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi gjorde det når snuppa vår var 5 mnd. Det står jo fra ca 6 mnd på glassene.

Skrevet

vet ihvertfall at nestle sine er uten klumper så det går nok fint..

Skrevet

selv om du er kresen i matveien, og ikke vil ha det samme til middag hver dag, så er disse små ikke så kresne.

Har ikke akkurat svar på spørsmålet ditt, men du må huske på at de små er vant til bare en smak, og trenger gradvis å venne seg til flere smaker.

du kan jo av og til mose potet og grønnsaker selv også og gi. Det blir jo en annen smak igjen. Jeg gikk ikke over til 6 mnd glass før hun var borti 6 mnd, mest fordi 6 mnd glassene er større, og vi er enda ikke oppe i fullt 6 mnd glass, og det er bare noen dager til lillemor er 8 mnd. Nå har jeg kjøpt inn 8 mnd glass(men hun har enda ikke smakt) til de gangene hun trenger glassmat, og det ikke passer at hun spiser vår mat.

Skrevet

Jeg vil si meg enig med mammaen til 2 søte små!

Når de er så små så tror jeg at det lønner seg å gi enkel mat som ikke krever så mye av fordøyelsessystemet. Jeg ville absolutt ventet.

Forresten kan du også få tak i babymat på helsekost, Helios sine produkter. Der har de også noen 4 mnd - glass. Hvis du er veldig utålmodig etter å prøve noe nytt kan du jo kjøpe noen av disse?

Skrevet

ikke utålmodig,men virker ikke som han synes de er så gode....

Skrevet

Da vi startet med middag spiste min endel potetmos som jeg bare moste med gaffel, og syntes det var ¨helt topp. Men plutselig ville han ikke ha noe mer. Og da var det bare gulrotmos fra Småfolk han likte.

Får han flere måltider for dagen?

Skrevet

får grøt morgen og kveld

Skrevet

Da vil jeg gjerne få slå et slag for alternativ middagsmat: Avocado og banan (most sammen).. Eventuelt bare avocado hvis han liker den 'bar'... :)

Avocado er nemlig supermildt for magen samtidig som den inneholder masse sunne fettstoffer (mettende) og masse gode næringsstoffer.

Og hvis han liker dette slipper du jo å stresse mer med middag på en stund..hurra.. :)

Skrevet

takk for forslag:)skal prøves ja:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...