Gå til innhold

Vil ha MANGE svar......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken måte avgir dere ekteskapsløftet på?( Tradisjonelt med besvarelse JA, eller å gjenta hele løftet hver enkelt..)

Og hvordan byttes ringene?( Presten sier ordene, eller dere?)

Hvem har dere til tekstlesning?

Programmet i kirken, trykt det selv??

Brudegutter...gi dem hver sin lille bukett??

Trodde ikke jeg skulle grue meg til dette, men i dag etter å ha "prøvegått" kirkegulvet....ble sånn på gråten av lykke, og synes det er flaut!! Er vanligvis ikke meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal vi se(fram med blokka).

Vi skal bare svare JA. Å repitere etter presten tror vi går galt:)

Ang ringer vet vi ikke. Vi er ringfolovet fra før, så vet ikke helt hva som er vanlig der. Tenkte å ta det opp med presten.

Ingen tekstlesing utenom det kirke ordner med.

Brudesvenn på 3 år, som får en stokk med "mine" blomster på. Hun på blomsterbutikken mente det var best å ha noe konkret å holde i. Hadde han vært eldre, hadde han bare fått knappehullsblomst.

Håper dette hjalp litt.

Skrevet

Vi satte på ringen og sa: Men denne ring... lover jeg deg... å være deg trofast... bla bla bla... En hel masse. Det var skikkelig vanskelig, og tårene trillet, men det ble såååååååååå romantisk. Og gjestene syntes det var kjempe fint.

Skrevet

Slik gjorde vi det:

-Ekteskapløfter: tradisjonelt

-Gi ringene: Presten sa ordene

-Tekstlesing: Presten tok seg av alt

-Program: Trykket selv

-Brudesvenner: Knapphullsblomst samme som mannen min, forloveren hans og fedrene våre)

Du trenger ikke grue deg til kirken. Det er over før du vet ordet av det :o)

Lykke til!

Skrevet

-ja, det er det nok når du ikke skal si annet enn JA....

Koselig å gjøre det litt mer spesielt, selv med fare for noen fallende tårer..

Skrevet

Heisann!

Ja, er masse en skal tenke på ang. vielsen som en kanskje ikke kommer på i begynnelsen.. Sånn gjorde vi det:

Skulle egentlig bare si ja, men valgte å repetere løftene. Det ble veldig fint og sterkt, og vi følte at vi virkelig aktivt tok valget, på en måte. Det var faktisk han som begynte å grine, og ikke jeg..! =) Anbefales å si løftene etter presten, det var flott!!

Vi bare satte på ringene etter at presten hadde bedt oss om å gjøre det..

Vi fikk forloverne til å lese hver sin bibeltekst. Det var veldig fint å inkludere dem, og de var utrolig flinke.

Programmet ordna jeg, og så kopierte vi opp på jobben til svigerfar..men fikk vite senere at kirkefolka nok kunne ha hjulpet oss med det hvis vi ville. Men var litt gøy å lage selv også!

Hadde ingen småbarn der vi...

Lykke til med planlegginga, det blir sikkert en kjempefin vielse uansett =)

Skrevet

Vi svarte berre JA når presten spurte. Han anbefalte det, fordi ein ofte er så nervøs og oppspilt at ein ikkje klarer hugse alt...

Når vi trædde ringen på den andre sin finger sa vi "NN I give you this ring as a sign of my love and faithfulness" (Vi hadde heile bryllaupet på engelsk)

Tekstlesing: Tre venninner las, to norske og ei engelsk (slik at tekstlesinga vart på begge språk, vi hadde skrive ned det vi las i programmet óg, så alle kunne få det med seg.)

Vi trykte programmet sjølve. Har ein storebror som er flink med data/foto, han ordna alt og printa på NRK på kjempefint kremfarga papir med litt struktur i. Billeg!

Hadde ikkje brudegutt/pike

Gle deg til bryllaupet, og nyt dagen!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...