Gå til innhold

vet det er tidlig,men noen som har navna klare??


♥Cherrypie♥

Anbefalte innlegg

er de noen som allerede har bestemt seg for navn på gutt/jente?

jeg gruer meg litt til den dagen jeg får vite hva det er for jeg klarer absolutt ikke bli enig med meg selv om hva jeg liker..

er såå mange søøøte jentenavn..men ikke så mange fine guttenavn syns jeg..

-vil jo at ungen skal hete noe som ikke alle andre heter fra før..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er enig med deg, sååå mange fine jentenavn!

Men guttenavn, det blir verre ja...

 

Vi har jentenavnet klart vi, og det har vi hatt lenge nå.

Artig å tenke på navn:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn har vi kalrt, men ikke guttenavn... (sleit med guttenavn sist også og da ble det bestemt først etter fødsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på jentenavnet, siden jeg brukte opp Jenny på forrige. Men en gutt skal hete Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker mye på navn, synes det er kjempegøy :) Mitt problem er at alle navnene jeg kommer på, viser seg å være på ti på topp i et eller flere fylker her i landet... Har fått en vane om å skjekke navnene jeg liker på SSB :P

 

Dette gjelder for øvrig bare hvis det er en jente.. Blir det en gutt må vi bruke navnet som går igjen i familien til samboern min. Hva syns dere om det forresten? Førstefødte gutt har familienavn, men hvis førstefødte blir en jente så er det fritt fram? Lukter det litt av diskriminering eller er det helt greit?? Lurer litt på å "feminisere" guttenavnet, slik at det kan brukes uansett kjønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt navn til begge kjønn klare i ca 7 år ;)

Men det kan jo hende ungen kommer ut, også ligner det ikke i det heletatt på en Ragni foreksempel... (Ragni er ikke navnet vi har bestemt oss for da, selvom det og er fint)

 

Man må nesten vente å se, sånn har jeg det vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har diskutert navn siden vi ble enige om å prøve å bli gravide. Det er vanskelig å bli enige, da vi er på to forskjellige poler. Jeg, for min del kan godt like utradisjonelle navn, mens min mann aller helst velger, Per, Pål og Espen... hvis du skjønner hva jeg mener!

 

Jeg drømmer om ei lita Pernille, synes det er så søtt! Liker godt Viljar som guttenavn, men vi snakker også om å kalle opp etter oldeforeldre, men vi får ta det når det kommer uansett! Kjekt å høre andres navneforslag!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant nettopp ut at jeg er gravid, men har tenkt leeenge på navn. Synes det er så fint å kalle opp etter besteforeldre og lengre bak i slekta. Et av mine favorittnavn er Isak (etter min oldefar), Marte (etter min oldemor) og Hanna (etter min farfars søster). Nora er også fint...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAr navnet klart hvis det blir jente... Men er nok stor sjanse at vi ombestemmer oss i siste liten...

Forrige gang hadde vi navnet klart leeenge før sønnen vår ble født, men noen uker før han ble født var vi på en måte gått litt lei av dette navnet og det ble et annet i stedet ( det ble noah...)

Så vi får vente å se, men alltid gøy å tenke fram og tilbake på navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente blir mest sannsynlig Aurora. (Syns også Sunniva, Nora, Vilje og Madeleine er pent) Vi skal ha et navn foran Aurora, muligens det blir Vilje, Stine eller Mie.

 

Guttenavn er det værre med. Der står vi mellom Kasper, Sebastian, Adrian, Oliver, Leon, Sander, Aleksander, Emil, Karelius og Leander.

Jeg syns Oliver, sambo liker Adrian. Men det er langtfra sikkert. Kommer sikkert til å vagge fram og tilbake i ni måneder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Greit å bruke familienavn, så sant man liker det selv også. Vår sønn kalte vi opp etter min samb. oldefar, Sigurd, verdens fineste guttenavn synes jeg da.... Gutta er jo dessuten litt mer stedbundne enn jenter, eller tar jeg feil? Jenter er jo litt mer følelses mennesker og da må det være greit å bruke litt mer av den kunstneriske sansen når man gir dem navn synes da jeg. Men å "feminisere" guttenavn, det har jeg ikke sansen for....

Men jeg er da heller ingen utpreget feminist, jeg mener der er forskjeller mellom mann og kvinne som vi ikke kan komme bort ifra. Det betyr ikke at menn ikke kan vaske opp og at vi ikke kan hugge ved. Men det er da ett faktum at kvinner er mer følelsesladet, ikke så stabile som men og gjerne mindre praktisk anlagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn har vi hatt klart i mange år... litt usikre på guttenavn enda... Men har jo litt tid å tenke på da.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har navnet klart til både gutt og jente... De skal være oppkalt etter min mor og mormor, eller hans far og morfar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...