Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Jeg er så heldig å ha to velskapte, nydelige gutter. Tror vi sier stopp her, føler to barn er nok for oss. Stadig vekk kommer det kommentarer fra folk om at vi skal vel ha et barn til, så jenta får komme, og "skal dere holde på til dere får jente", begge deler er best og mest fullkomment. Slike kommentarer går innpå meg merker jeg. Tenker selv også at dersom vi skulle hatt et barn til (kan hende vi vil det om noen år likevel), ønsker jeg meg sterkt ei datter. Men dersom det kommer en gutt til, blir han selvfølgelig like høyt elsket som de andre og like velkommen. Hvorfor sier folk slikt? Er det mer stas med jenter eller med gutter synes dere?
Magandang anak ko Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Må innrømme at jeg sier det samme til folk, men har ikke tenkt på at man kan ta det ille opp. Takk for tips:o) Selv har jeg jente og synes selvfølgelig at det er stas! Har aldri hatt gutt, så vet ikke om det er forskjell:o)
Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Jeg fikk en gutt i januar, og ønsker meg i hvert fall ett barn til. Kanskje to. Må nok innrømme at jeg hadde likt å få ei jente neste gang, men som du sier, en gutt hadde selvfølgelig blitt like høyt elsket:) Vi er vel bare sånn at vi vil ha "litt av hvert";) Ikke vet jeg.
Gemini77 Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 For meg er det absolutt ikke mer stas med jente enn med gutt, men tror det har mer med at man får den "obligatoriske" en av hver.. Hadde du hatt 2 jenter, så hadde sikkert kommentarene vært det samme, bare omvendt.. Jeg fikk gutt som førstefødte, og det var jo alltid det jeg drømte om.. En gutt, og så en jente senere.. :-) Men har vel skjønt at det ikke er sånn det fungerer. Blir like glad for en gutt neste gang, men hadde jo også vært stas med ei jente.. men kun fordi det er moro med begge kjønn. Hadde førstemann vært jente, så hadde jeg vel innerst inne ønsket meg en gutt som neste. Jeg syns det er veldig stas med gutter jeg da, og var EKSTRA glad da vi fikk vite at det var en liten gutt i magen.. men alle er forskjellige..
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #5 Skrevet 5. juli 2006 en undersøkelse viste at har man 1 gutt og 1 jente er det 10 % sjangse at man får et barn til 2 jenter så er det 13 % sjangse for at man får et barn til 2 gutter så er det 16 % sjanse for at man får et barn til det viser vel at mange ønsker seg en jente... jeg fikk en jente nå, og er ikke nøye hva kjønnet på neste baby blir.. men er veldig glad det ble en jente nå....
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 Kanskje for vi mødre har lyst å putte på søøøte små kjoler osv osv på jentene??? Jeg har 2 gutter, evig fornøyd Hadde vært kjekt med en jente oxo da... Men om nestemann (om det blir noen nestemann ) så kan det godt bli en gutt til for min del Samma det..... Selvfølgelig litt kjekt med en jente man kan dolle litt opp!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 Jeg har bare én gutt, men mange kommer likevel med kommentarer om at vi "må" få et barn til og "håpe" at det blir jente. Noen begrunner utsagnet med at det hadde vært deilig for meg å få ei rolig jente (statistisk sett er vel jentebabyer litt roligere) siden jeg har hatt det svært hektisk med en meget aktiv guttebaby. Andre tror jeg, som andre har nevnt, oppfatter det som "obligatorisk" og den ultimate lykke for foreldre å ha barn av begge kjønn. Jeg har forsåvidt lyst på ei jente også, men har ikke lyst til å dolle henne opp. Gruer meg nesten allerede til å få masse rosa babytøy som jeg egentlig ikke har lyst til å bruke... så får vi se da! Jeg synes IKKE det er mer stas med jentebabyer - men vi tar nå mer enn gjerne det vi får da
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 Mannen min har to jenter fra før, og når vi fikk barn sammen var det sannelig en jente også! Jeg må innrømme at jeg var litt trist på ultralyd da de sa det. Jeg ville så gjerne har en gutt. Trodde nemlig menn ville ha gutter! Men mannen min sier jenter er mye lettere å ha med å gjøre, og har ønsker seg ingen gutt... Får vi en til, så håper jeg det blir en gutt slik at vi har begge deler. Men hvis ikke, så spiller det i bunn og grunn ingen rolle!! Alle vi kjenner sier også "neste gang blir det en gutt vettu" til maannen min, og jeg synes det er litt trist! Som at den jenta vi har fått sammen er "en i rekken" i påvente av en gutt... ja, ja...
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 5. juli 2006 #9 Skrevet 5. juli 2006 Er nok mot statistikken jeg ;o) Har en gutt, og ønsker meg sannelig en til! Ser for meg det som min perfekte familie. Heldigvis er alle forskjellige )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå