Gå til innhold

Redd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er derr jeg skal miste mn lille. Hun er bare noen mnd gam. og nå går ikke forholdet til faren og meg så bra.. Om det blir slutt sier han at han skal ha 50-50 omsorg for henne.. Det er forsovet greit når hun blir mye større men syns det er feil nå.. Han vet jeg kommer ril å gå rettens vei fordi han har penger til det,men det har ikke heg. er så redd jeg skal miste henne.. Noen jeg kan prate med om dette?? I samboerkontrakten står det følgende om felles barn:Når samboere får barn sammen er det moren som får foreldreansvaret alene. Dette følger av barneloven §35. En erkjennelse av farskapet innebærer ALDRI del i foreldreansvaret. §35 sier imidlertid videre at foreldre kan avtale at de skal ha delt foreldreansvar,eller at faren skal ha foreldreansvaret alene.En slik avtale MÅ meldes til folkeregisteret for å være gyldig. .......

vi har krysset av i kontrakten vår på delt foreldre ansvar,men dette er ikke meldt inn til folkeregisteret.. Samboeren min har en annen adr en meg og henne i folkeregisteret Har dette kanskje noe å si?

Jeg er bare så redd for å miste henne.. Noen som vet noe?? syns ikke det er så lett å lese meg frem til dette på nettet...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror du ungen er mer din enn hans? Hvorfor skulle ikke han få være like mye sammen med henne som deg?

*oppgitt*

Skrevet

ikke det jeg sa.. men er vel litt tidlig... Selvfølgelig skaø han få se henne så mye han vi...

Skrevet

Bare overse det første svaret du fikk du:o)

Han kan ikke ta henne fra deg på noen som helst måte, med mindre du er uegnet til å være en mamma- noe du helt sikkert ikke er!

En domstol kan IKKE dømme 50-50 dersom ikke samarbeidet mellom mor og far fungerer! Og hvis den ene blånekter.

Anbefaler en prat med familivernkontoret!! Det hjalp VELDIG for meg da jeg slet med de samme tankene!!

Lykke til:o)

Skrevet

Hei,

Jeg vet hvordan du har det. Men du har sannsynligvis rett på fri rettshjelp, det hadde jeg. Du skal ikke tenke på at han kan kreve 50/50, for det kan han ikke. Dere må komme til en enighet. Og så lenge barnet er så lite som det er, har han ingen mulighet til 50/50. Det han imidlertig kan kreve er delt foreldreansvar. Det bør du også gi han, for å "bevise" at du ikke motarbeider hans rett til å være far for barnet. Men han får overhodet ikke 50/50 av den grunn. Jeg var i retten i februar og da var gutten vår 2 år, og da endte vi opp med annen hver helg torsd-mand. Men før det var det mindre og så lenge jeg ammet var det enda mindre. Det er alltid barnet det blir tatt mest hensyn til, heldigvis!

Men snakk med familiekontoret, de har lang erfaring med dette. Hvis du vil kan du også snakke med de alene først, hvis du føler du trenger det. Og det det blir snakket om da har de taushetsplikt for.

Lykke lykke til med alt, klem :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...