*gurimallaika* Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 Hvordan gjør dere det med håret til de små? Tobias har to forskjellige typer hår. Den ene er baby håret, tynt,mykt og krøllete, mens det andre er tykkere, mørkere, sprøere og krusete. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med det. Har ikke lyst til å bare holde det kort for jeg syns det er stilig når det blir litt lengde på det. Nå så er det ca. 4cm langt når jeg trekker ut krøllene. Jeg trenger hjelp!
KatrineS Skrevet 5. juli 2006 #2 Skrevet 5. juli 2006 Vi vil ha det langt. Ho har veldig krøllete hår (store krøller). Vi fikk akkurat beskjed av svigermora mi at vi bruker feil hårbørste. Vi må ha en spesiell type, som får håret til å gå litt mer nedover. Ellers gjør svigers noe kult med håret. Ho tvinner krøllene sammen på en måte, så det nesten ser ut som små dreads. Men vet ikke om jeg orker å gjøre det hver dag når svigermor reiser hjem.
Mulatica Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Snuppa har fremdeles babyhår, men det har blitt mye mer av det i det siste, og det er ganske langt og krøllete i nakken. Men foran på hodet har hun nesten ikke noe hår, og ikke krøller foreløpig. For meg er det ikke aktuelt å klippe enda, jeg syns det er mye finere når det er litt lengde på det når de er så små. Etter at hun bader pleier jeg å ta i balsamspray sånn at det blir lettere å gre. En annen ting ang hår: Er det flere som har lagt merke til hvor mye rart som henger seg fast i sånne krøller? Syns det er fryktelig mye rusk og rask i håret til Snuppa stadig vekk!
♥Toni & baby girl♥ Skrevet 5. juli 2006 #4 Skrevet 5. juli 2006 Vi har litt problemer med håret til Antonio for dagen. Det har blitt ganske mye krøller, og det begynner å ligne håret til pappan. Men det har kommet så mye floker i det! Er umulig å gre, men jeg kjøpte noe som heter Hairdress lotion på vickys og det har gjort det litt bedre. Men jeg vet fremdeles ikke hvordan jeg skal få ut alle flokene. Han hylgriner når jeg prøver å gre det ut.. Forslag?
KatrineS Skrevet 6. juli 2006 #5 Skrevet 6. juli 2006 Hos oss er det også en kamp hver morgen. Håret er veldig flokete, og ho skriker. Vi sprayer ho ned med balsamspray for barn, men tror vi trenger noe mer effektivt nå. Tenkte å ta en tur på Grønnland når jeg har tid, og se hva de foreslår på frisørsalonger.
Mulatica Skrevet 6. juli 2006 #6 Skrevet 6. juli 2006 Det er en butikk som ligger ca tvers overfor McDonalds på Grønland, og en frisørsalong som ligger inne på busstasjonen. Begge steder vet jeg de har vidundermiddel for "negerhår" (unnskyld uttrykket, håper ingen føler seg støtt her).
*gurimallaika* Skrevet 6. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 6. juli 2006 De så kalte relaxer'ne har flere inne på babycenter.com sagt skader mer enn det er godt når det gjelder hår og hodebunn på barn. Jeg har blitt anbefalt av en kunde (jobber på Posten) å gå til Nancie Angel's Salong som ligger i gata mellom Oslo City og Gunerius.
elic Skrevet 8. juli 2006 #8 Skrevet 8. juli 2006 her i huset barberte jeg hodet hans fordi han har veldig tykt hår. men krøller har han derimot ikke fått ,kun fall i det når det blir lengde på det.her er det det strie etter meg....hehe....men håper han får det når han blir større,stebroren derimot har hatt krøller siden han ble født.
Mulatica Skrevet 6. august 2006 #9 Skrevet 6. august 2006 Jeg fikk følgende tips fra ei på jobben som har en mulattdatter på 4 år, med samme type hår som Snuppa: Vask håret med shampoo, og ta i balsam. Ta i litt babyolje, og gre det godt. Håret til datteren hennes var kjempefint, og ikke tovete og flokete i det hele tatt. Jeg har prøvd det på Snuppa nå i kveld. Det så bra ut når hun la seg, men jeg skal rapportere i morgen når jeg ser hvordan det ser ut da!
*gurimallaika* Skrevet 7. august 2006 Forfatter #10 Skrevet 7. august 2006 Det samme gjør TobiDad, men jeg syns det virker tørrere og så ser det så unaturlig ut. Muligens TobiDad bruker for mye olje. *vet ikke*
Mulatica Skrevet 7. august 2006 #11 Skrevet 7. august 2006 Snuppas hår ble bra, ikke tørt. Og krøllene ble finere. Men jeg tok veldig lite olje da, nesten ikke noe i det hele tatt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå