Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagerer dere når fremmede plukker på babyen i vogna?

Eller når fremmede lar sine barn "stupe" opp i vogna til babyen din?

Selv reagerer jeg. Når det er voksne blir jeg temmelig kort, men forsøker å være høflig. Alt etter som hvordan dem er. Men jeg har det rimelig travelt og MÅ gå.

I går var vi på kjøpesenter. Var i en butikk og mannen min som hadde vogna sto og titta i et utstillingsvindu i butikken mens jeg sto og så etter noe i en av hyllene. Plutselig ser jeg en utenlandsk jente på ca. 2 år som henger over kanten på vogna og skal ta leka hans. Sist jeg så på babyen så sov han. Nå lå han med store redde øyne. Mulig hun vekka han. Bestemoren til jenta eller hva det nå var (ikke lett og si bestandig) og flere andre i forskjellige aldere syntes vist det var morsomt at hun gjorde dette. Jeg for min del reagerte tvert med å forsøke å ta barnet bort. Det endte med at jeg måtte ta henne hardt i armene og omentrendt hale henne bort fra vogna. INGEN fra hennes familie grep inn hverken i den ene eller andre retningen. Jeg sa hardt og bestemt at hun IKKE fikk lov til å gå i vogna vår, at leka var babyen sin og at hun hadde vekka han og FY SKAM DEG sa jeg. Fremdeles ingen i følget hennes som reagerte.

Hva er det egentlig med folk?

Kunne ikke falle meg å la mine barn plukke i barnevogna til andre. Om barna hadde kommet seg dit uten at jeg rakk å få fatt i ungen min først, så hadde jeg tatt han bort derfra tvert. Og snakket til han.

Normalt sett er jeg ikke pirkete, men jeg misliker sterkt at andre er i vogna vår.

Må innrømme at jeg savna Simovogna som sto hjemme da. Når vi er på handletur har vi en Carena Easy vi bruker, desverre er denne vogna så lav at alt og alle kommer seg opp i vogna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får virkelig håpe dette er et tulleinnlegg. Sitter her med smil om munnen jeg. Er det virkelig nødvendig å reagere SÅ kraftig? FY SKAM DEG?? Hmm.. Høres ikke bra ut..

Skrevet

Jeg er enig med deg.Og hadde gjort det samme..! Det værste jeg har vært med på er n¨år en gammel sinnsykt illeluktende (værste lukta jeg har kjent!!!) alkoholisert dame kom bort å tok på lillegutt gjett om jeg sprang fort bort! Hadde lyst å desinfisere hele ungen!

Hvorfor skal alltid ukjente pirke borti ungen, eller vogna? Hadde aldri jeg gjort!

Skrevet

Nei, dette er så vist ikke noe tulleinnlegg.

Det er ikke akseptabelt at fremmede plukker i vogna. Man vet jo ikke hvor dem har "gravd" med fingrene sine før heller.

Og ja, så lenge ingen av de som var i følge med dette barnet reagerte så gjør jeg deg. Hadde de andre irettesatt barnet så hadde jeg ikke sagt noe. Babyen ble mest sansynlig vekt av dette barnet også. Han var regelrett redd.

Skrevet

Har vel noe med folkeskikk og gjøre tenker jeg. Kunne ikke falle meg inn og ta på andres barn. Er det noen jeg kjenner, så spør jeg alltid før jeg tar opp barnet. Går aldri bort til fremmede og stikker fjeset ned i vogna dems. Mine barn får heller ikke lov til å gå bort til fremmede og ta seg til rette.

Som sagt, folkeskikk..

Det har hendt seg at jeg har møtt fremmede som har spurt om å få se i vogna. Helt greit så lenge babyen ikke holder på å sovne. Men jeg ser det selvsagt ann. Har møtt flere hyggelige fremmede. Men når dem bare kommer bort og "stuper" ned i vogna så reagerer jeg.

Skrevet

Får virkelig håpe dette er et tulleinnlegg. Sitter her med smil om munnen jeg. Er det virkelig nødvendig å reagere SÅ kraftig? FY SKAM DEG?? Hmm.. Høres ikke bra ut..

---------------

For det første er jeg helt enig med trådstarter.

For det andre er slike situasjoner det værste jeg vet av selv.

For det tredje er det ikke alle som har barnevakter til en hver tid som kan ta seg av ungene, slik at de må være med.

For det fjerde så blir tøtta mi overtrøtt, overgrinete og sur hvis hun blir tullevekket. Og hadde det vært meg hadde jeg i tillegg også gitt mora en leksjon. For jeg har ei prematur tøtte og jeg gidder ikke at all slags folk skal stupe opp i vogna hennes. For i seg nok baskelusker om ikke folk skal tvangsfore henne med det også........

Og for det femte så skjønner jeg ikke poenget med å være anonym i sånt ufarlig svar............

Skrevet

Ærlig talt, en liten 2 åring. For en ubehagelig opplevelse du har satt fast i hodet hennes stakkars.

Skrevet

Nettopp! jenta er jo bare 2 år, stakar lita. Ikke hyggelig for henne at en ukjent dame sier slikt til henne. Skjønner jo ikke hvorfor du kjeftet på henne hun!

Dessuten signerer jeg alltid med anonym, de få gangene jeg skriver innlegg her. Er jo fritt frem det!

Skrevet

Skjønner jo godt at du ikke syns det er noe særlig at fremmede stuper ned i vogna til babyen din, hadde ikke likt det jeg heller.

Men vet ikke helt hvordan jeg hadde reagert hvis du hadde sagt FY SKAM DEG(ropt?) til snuppa mi på snart 2 år....muligens jeg hadde fått litt hakeslepp da. Men muligheten er jo også stor for at jeg hadde klart å stoppe henne før du hadde lirt av den den remsa også:-)

Men ikke noe særlig med folk som ikke spør først nei, det er liksom vanlig folkeskikk. Men denne situasjonene var kanskje litt spesiell...har ihvertfall aldri opplevd noe slik.

Skrevet

Jeg forstår godt at du ikke vil at fremmede skal verken plukke på eller vekke barnet ditt. Men å irettesette et to år gammelt barn på den måten synes jeg faktisk er helt uakseptabelt! Helt greit å si at "nei, den leken er babyen sin så den kan ikke du ta " men å si fy skamme seg er langt over grensen synes jeg. 2 åringen mente helt sikkert ikke å gjøre noe galt og var nok bare nysgjerrig. Si heller til dem som er med barnet at du ikke vil hun skal ta oppi vognen.

Skrevet

Hvorfor skulle den lille jenta på 2 år SKAMME seg?? Skjønner forsåvidt at du ble irritert, men hadde du ikke skulle snakket med familien hennes istedet? Hun på 2 vil bare leke, hun skjønner ikke bedre.

Skrevet

Enig med juni_

Synes det var litt drøyt å si FY SKAM DEG til en to åring som ville se på leka til ungen din.

Generelt ville jeg ikke likt at alle og enhver ville sett og gravd opp i vogna til gutten vår, men hvis et uskyldig barn plutselig hadde kommet bort og ville tatt leka hans hadde jeg først sakt det samme som deg at leka tilhører bebien og tatt leka og gjemt den, men jeg ville da ALDRI kjeftet på en 2 åring for dette. Ville faktisk heller prøvd å snakke med barnet, prøvd å være blid og snakket rolig med det, for da hadde du jo avledet 2 åringen til å krabbe opp i vogna til bebien, og som regel har man jo noen foreldre i nærheten. (skjønner jo at disse foreldrene til denne 2 åringen ikke fulgte ordentlig med da men) Man er ikke SÅ gammel da en er to år at det å gå bort til en annen bebi er jo helt naturlig for dem. På denne alderen er jo de aller fleste opptatt av bebier og peker og klarer å si "Bebbi".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...