Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #1 Skrevet 5. juli 2006 tlf når det ringer med skjult nr??med mindre dere kjenner noen med skjult nr da selvfølgelig...Jeg gjør ikke det,er som regel selgere ol.
Anonym ;) Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 .......er da vel ikke noe farlig det Dessuten, så er det faktisk en god del normale folk som ringer med skjult også. Bl. a de som tvillingkort i mobilene sine, de som ringer fra enkelte bedrifter, bl. a der kailln jobber, de som har tjenestemobiler, de som har isdn kan ha skjult et nummer og åpent et annet nummer, og det har jeg... Ellers, så har du også kanskje ikke vurdert at f. eks en god del skoler har sentraler som medfører skjult nummer. F. eks så har ungen din skadet seg på skolen og du kan ikke fåes tak i pga at du ikke gidder å svare..... Politiet bruker også skjult nummer........ Sykehuset bruker skjult nummersentral........ Der har du f. eks to meget gode grunner til å svare.... Kjedelig for deg, hvis du går glipp av samtaler som faktisk kunne ha vært kjedelige..... .......og selgere kan du enkelt slippe unna hvis du har vært så smart at du har registrert at du ikke skal ha telefoner fra dem. Og det ordner du jo via et trykk på nettet....
PMST Skrevet 5. juli 2006 #5 Skrevet 5. juli 2006 nei...gidder ikke ..... er alltid selgere..orker ikke mer med det maset...
Blind Gudinne Skrevet 5. juli 2006 #6 Skrevet 5. juli 2006 Har 2 i nærmeste familie som har skjult nr, så det hadde vel blitt brudulje her hvis vi aldri hadde svart når noen med skjult nr ringer. Så ja, jeg svarer.
Luca Skrevet 5. juli 2006 #7 Skrevet 5. juli 2006 hehe, tror det er personer som er redd for inkasso og slik jeg som ikke tar tlf med skjult nr:-) For hvorfor skal man la være å ta sin egen tlf?. Hadde jeg vært hos noen som lot være å ta en tlf fordi det var skjult nr, hadde jeg jammen begynt å lure:-) Så her i huset tar vi alle teleforner som kommer. Har jo fått flere viktig teleforner som kommer fra skjult nr, som en over nevner skoler feks.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 jo,men når man ikke har barn i barnehager eller skoler og ikke kjenner noen med skjult nr....ikke redd for inkasso og slik nei,det har jeg kontroll over:) men selgere greier som regel å lure meg trill rundt så blir fort dyrt...
*ulvemor* Skrevet 5. juli 2006 #9 Skrevet 5. juli 2006 jeg svarer som regel. Etter at jeg fødte derimot hadde jeg en periode jeg ikke svarte, fordi da var det alltid krybbedødforeningen o.l..
Anonym ;) Skrevet 5. juli 2006 #10 Skrevet 5. juli 2006 men selgere greier som regel å lure meg trill rundt så blir fort dyrt... --------- .......hvorfor har du ikke registrert deg da? Er faktisk GRATIS, og er gjort på noen få sekunder!!! Gå inn på siden http://w2.brreg.no/reservasjon, skriv inn fødselsnummer, og trykk på knappen, så slipper du slike tulletelefoner..........
Magandang anak ko Skrevet 5. juli 2006 #11 Skrevet 5. juli 2006 jepp, tar alltid tlf. Er for nyskjerrig til å la være;-p
Anonym ;) Skrevet 5. juli 2006 #12 Skrevet 5. juli 2006 Etter at jeg fødte derimot hadde jeg en periode jeg ikke svarte, fordi da var det alltid krybbedødforeningen o.l.. -------------- ......joda, jeg har hatt et par av de idiotene der på tråden, men da de fikk klar beskjed om at jeg ville melde dem til http://www.datatilsynet.no/templates/article____396.aspx ble det heldigvis stilt fra dem også! Forresten, husk også å svare for ungen din på Brønnøysundregistrene, så slipper du unna alt av slike idiottelefoner.........
Luca Skrevet 5. juli 2006 #13 Skrevet 5. juli 2006 Vi har registert at vi ikke ønsker selgere på tråden for mange år siden, så plages ikke av det. Men skulle det komme en slik tlf, har jeg en her hjemme også som ikke klarer å få lagt på...og som bare jatter med. Du må bare si nei med den gang, at du ikke er interessert. Det er DE som ringer DEG hjem på DIN private telefon. Så du har da all rett til å avbryte, surt tilogmed:-)
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #14 Skrevet 5. juli 2006 nope, har hemmelig nummer, og de jeg kjenner har nummeret mitt... er nummeret ukjent, lar jeg vær å svare. enkelt og greit
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #15 Skrevet 5. juli 2006 har ikke barn i barnehage eller skole enda, kjenner ingen med skjult nummer og før tok jeg alltid tlf uansett, men det var ALLTID selgere. Har aldri skjedd at det har vært noen andre. Også tenker jeg at hvis det er noe viktig så kan dem legge igjen beskjed, verre er det ikke. Har også reserverdt meg, men ikke alltid dem tar hensyn likevel. Har ikke så mange selgertlf nå lenger heldigvis. Også må man ikke være tilgjengelig hele tiden heller. Orker ikke snakke med disse selgerne når jeg ikke skal ha noe likevel. Tenk hvis jeg ikke hadde hatt mobil og jeg var ute en tur og dem ringte fra sykehus med skjult nummer??? Kan faktisk gå glipp av den tlf uansett. Og til deg nedenfor som tror folk som ikke tar tlf er redd for inkasso: herregud, det er jo latterlig!!!! Jeg VET at det er en selger, derfor tar jeg ikke tlf. Hvis det ikke er selger, så legger dem igjen beskjed.
Gjest Skrevet 5. juli 2006 #16 Skrevet 5. juli 2006 tar telefonen...da min mor ringer med skjult nr... Synes synd på disse selgerene..de prater å prater å prater..er jo ikke mulig å komme igjennom for å si at man ikke skal ha noe....en gang tok det 7minutter før jeg fikk mulighet til å si at jeg ikke skulle ha noe...da ble han litt sur,slengte bare på røret..hehe... tar man ikke telefonen, ringer de bare opp igjen hele tiden til du tar telefonene...
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #17 Skrevet 5. juli 2006 Varierer litt om jeg tar den. Var en periode at de samme selgerne ringte opp igjen og opp igjen (Har sperret for telefonsalg, men disse hadde fått nummeret via et kundeforhold visstnok) Tok den de første gangene og sa at jeg ikke var interessert (når det da var en stemme og ikke bare samtalen ble brutt...), men da de begynte å ringe flere ganger om dagen ga jeg blaffen til slutt... Og de ga seg etterhvert. Ellers pleier jeg vel ta telefonen, når jeg hører den da ;-) Hadde ikke tenkt over det med sykehus. Da mannen min lå på sykehus ringte de aldri fra skjult nummer. Ikke for det, jeg hadde jo selvfølgelig telefonen nær meg konstant og sjekka hele tiden, var jo livredd når jeg ikke var hos ham. De par gangene de faktisk ringte meg var det jo fordi han hadde blitt skikkelig dårlig :-( Syns det høres rart ut at sykehus ringer ut til pårørende fra skjult nummer? Da får man jo ikke ringt tilbake dersom man ikke er tilgjengelig akkurat når de ringer?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #18 Skrevet 5. juli 2006 har registrert meg jeg,men ringer alikevel....
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 5. juli 2006 #19 Skrevet 5. juli 2006 Ja jeg gjør det. Farmora til sambo har skjult nr. så derfor må vi ta telefonen i tilfelle det er hun som ringer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå