Gå til innhold

Trenger hjelp! Mye Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen er i en ekteskapskrise, og jeg trenger alle typer tips til hvordan vi kan få et aktivt liv sammen.

Romantiske tips, samtale tips, fritidstips...alt er interesant!

Vi har et skjørt kjærlighetsliv, som aldri har vokst seg sterkt. Så vi er begge negative og lite aktive. Passive til hverandre og til å finne på saker som kan være positive for bare oss voksne og også for barna.

Men det skal helst ikke være dyrt, og heller ikke med mye planlegging.

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror lite hjelper mer enn mye.. Et kort, en post it paa matpakka, leie en god film, gaa ut paa cafe osv i stedet for aa bruke masse penger paa dyremiddager, gaver, ferier osv..

Jeg er nok flinkere enn sambo er til aa gj0re smaa ting i hverdagen, men jeg tror i bunn og grunn at det er det som holder oss sammen!

I gaar f.eks sto det en halvliter cola i kj0leskapet (elsker cola :D ) med en liten lapp hvor det sto *elsker deg, enjoy* med masse hjerter rundt..

Du kan jo begynne med det du? Saa tar han sikkert igjen fra deg..

Avtal at dere har en date en gang i mnd.. Gaa paa kino, en tur i parken med pick-nik osv..

Har dere problemer med aa snakke sammen om ting, kan dere alltids skive det ned som et brev, e-post osv.. Vi hadde en periode hvor alt kom paa mail (h0res sikkert dumt ut) men vi fikk hvertfall sagt det vi hadde paa hjertet og vi fikk sagt det slik at det ikke ble krangling osv.. Naa har vi blitt mye flinkere til aa snakke sammen face 2 face, og tror ikke vi har sendt noen mailer eller brev med bekymringer og plager i l0pet av flere mndr..

Vi er heller ikke saa aktive, min sambo liker veldig godt pc-spill og fant ut at hvis det var det han ville saa kunne jo jeg ogsaa pr0ve, bare for aa ha noe til felles.. Naa spiller vi begge aktivt og jeg synes det er kjempeg0y! Masse venner fra ulike kontinenter har vi faatt ogsaa:)

Men det var kanskje ikke det du tenkte paa, pc-spill? tihi..

Dere kan jo pr0ve litt forskjellig, klatring er veldig g0y, bowling osv.. (kan vere litt dyrt, men dere trenger jo ikke gj0re det hele tiden) Ellers kommer jeg paa klassiske tips som sykling, gaa turer, skaffe seg et medlemsskap paa et bad saa dere kan sv0mme osv..

Vet ikke helt om det var noe som var interessant for deg, men de beste tanker til deg og din familie haaper jeg hjelper :)

Skal sitte og tenke litt mer jeg paa hva dere kan gj0re, saa faar vi se hva jeg kommer paa hehe :)

Ha en god dag!

Skrevet

Tror det er lurt å ikke gjøre for mye ut av det, for da må man liksom toppe det hver gang, og det er jo ikke poenget.

La det bli en del av hverdagen, som små lapper, overrask med noe dere vet den andre liker (enten det er spiselig eller en cd etc), sett av tid til å gå på date (kino, middag, eller bare en drink). Send en sms om at du elsker ham/savner ham/tenker på ham e.l når han er på jobb og vice versa. Vær raus med klemmer, kyss, kjærtegn og komplimenter. Det er viktig å få den andre til å føle seg elsket og attraktiv.

Ta med hele familien på tur, pakk niste og finn et sted det er fint å slappe av, leke og kose seg noen timer. Kan være i skogen, en park, ved sjøen, eller et badeland.

Hva med å begynne å sykle sammen, eller en annen aktivitet begge liker (evt med barna også, hvis ikke poenget er at dere to skal gjøre noe alene sammen da).

Og prøv å alltid ha en åpen dialog, at den andre kan føle seg trygg på å fortelle hva det skulle være, uten at man blir dømt eller hånt eller fnyst av.

Det er ihvertfall noen tips, håper det ordner seg for dere :-)

Skrevet

Det er bare 4 uker siden fødselen, så det har vært lite seksuell kontakt i det siste. Fant igjen gleden ved god gammeldags klining vi.

Skrevet

Jeg leste ganske nylig at det første par som hadde glidd fra hverandre burde gjøre, var å holde hverandre i hånda igjen... Det er en fin kontakt, og det gir en god følelse av samhørighet å gå hånd i hånd! Litt som å gå tilbake til den tiden man var nyforelsket og ikke kunne holde hendene fra den andre...

Gi et kyss når dere skilles og møtes.

Gi et lite kompliment når det føles naturlig, ikke hold tilbake på godene (men ikke overdriv så det blir kunstig)

Kryp i armkroken hans om kvelden f.eks foran TVen

Snakk om tiden dere møttes og da dere var nyforelsket. Det bringer tilbake de gode følelsene til overflaten.

Mimre om morsomme/romantiske episoder og opplevelser

Ta en telttur sammen med ungene eller bare dere to og sitt framfor bålet om kvelden og kos dere, kanskje gjemme dere unna litt i skogkanten og "hekke" litt?

Finn barnevakt og gå en tur i skogen, på kino, kafè/restaurant...

Se på bilder fra den tiden forholdet var bra og mimre

Lag en kosekveld hjemme enten med god mat eller deilig sex. (Vi pleier å lage oss et rede på stuegulvet, massere hverandre, ligge og nippe til litt god drikke, snakke (vi snakker mye bedre og om "lettere" temaer når vi ligger slik på gulvet og koser oss) og veldig ofte ender det med mye mer spennende sex enn vi oppnår i senga....

Vi kan avtale tidlig på dagen at "i kveld tar vi litt gulv-kos". Da stiger forventningen og ofte er det som et forspill. Men om vi ikke er kåte, ligger vi og koser oss bare.. Dessuten prøver begge å unngå å lage krangler denne dagen, for da ødelegger en jo kvelden...

Dra på stranden med barna, husk på å være fysisk nær hverandre (holde i hånda/rundt hverandre, gi et lite nuss i ny og ne, hold blikket hans og smil til ham (utrolig at en glemmer å gjøre sånt når flørtetiden er over, ikke sant?)

Håper noen av tipsene får fantasien din i sving og at du klarer å få til en endring i forholdet! Lykke til!

• 2 uker senere...
Skrevet

Tusen takk for mange gode forslag!

Problemet vårt er litt mer kompekst en jeg orket beskrive. Vi trenger venner, for vi har lite sosialtliv. Men hans sjalusi, og mitt forsvar mot det, har ført til at jeg ikke orker å prøve og han vil ikke prøve. Vi har bare et par som er godkjente, fordi han er trygg på mannen der.

Vi har ingen minner å se tilbake på, fordi vi aldri rakk å bare være kjærester. Vi hadde kjent hverandre bare 2 mnd når barna hans fikk vite at han hadde fått kjæreste. Og jeg var ikke egentlig klar for et forhold. Vi har holdt sammen pga barna, når vi liksom har skullet orden opp etter en krangel.

Vi har også alkohol og sinne/aggresjons problematikk. Som vi nå får hjelp for.

Kryper jeg inn i armkroken, så skal vi automatisk ha sex. All hverdagshumor er sexrelatert. Han blir usikker på om jeg er glad i ham om vi ikke har sex minst 2-3 ganger i uken. Og han kan se på alt jeg gjør som seksuel innbydelse. Som det å ta ut å oppvaskmaskin i skjørt nå sommerstid.

Vi har startet med å kommunisere, og for første gang på 7 år PRATER vi, ikke bare jeg. Vi reiser på kafe, til familie og på stranda. Men vi holder også på med huset, rydder og vasker, og maler og snekkrer. Fordi vi trives med det begge 2. Det er vår felles interesse.

Og vi må jobbe med forholdet, skape trygghet for begge og harmoni og positivitet for oss og alle 5 barna.

Men om 3 uker skal vi se om vi føler at vi begge syntes vi har noe å jobbe for, om ikke så må vi som voksne ta en voksen avgjørelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...