Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 jeg har enn 9 åring gutt,som ikke hører på meg,sankker kanske uhåflig,(han har vært enne barn frem til nå,nå har han fått enn lille bror)hvis jeg prøver å forklare han,så blir han veldig sinna enda og blir uhåflig,vett ikke hva jeg skal gjøe,prøvde å snakker når gjestene har godt,da ber han mange ganger veldig pent undskilling å låver å ikke gjøre ,men gjentar igjen(jeg har desleksi å lese å skrive vansklig hetten håper dere førstår det jeg har skrivet,)
VesleMeg Skrevet 10. juli 2006 #2 Skrevet 10. juli 2006 Kanskje han føler seg tilsidesatt og kompanserer med å vere uhøflig og vanskeleg? Fram til no har han vore åleine om oppmerksomheita, og når han er grei no får han kanskje ikkje oppmerksomheit fordi de er så opptekne med babyen. Då må han "bråke" for at de skal sjå han. Og det gjer de jo, etter at han har vore umulig pratar du med han - og det er kanskje akkurat det han vil. Prøv å oversjå det når han er vanskeleg, sei sjølvsagt ifra der og da at han ikkje skal gjere det, men ikkje snakk med han etterpå, då "belønner" du oppførselen fordi det er tid åleine med deg han vil ha. Du har snakka med han om det før, og han forstår heilt sikkert at det han gjer er galt. Snakk heller med han når han gjer noko som er bra. Ros han når han er roleg og grei. La han vere med på stellet av babyen. La han hjelpe deg å lage middag. Prat med han! Gi han av tida di! Pass på at han får masse kos. La han få vite at du er glad i han på alle måtar du kan vise det... La nokon andre passe babyen og ta deg tid til guten din berre du og han. Gjer noko sammen som han likar. Det treng ikkje vere så mykje og så lenge, men ein halv time av og til... Eg og guten min, som og er 9 år, har i det siste spelt mykje kort - då konsentrerer vi oss om kvarandre, og vi kan sannelig få prata om mykje rart når vi spelar kort... Viss du klarer å lese ei heil bok kan du prøve deg på "Glade og trygge barn" av Gary Chapman som kan gi deg tips til korleis du skal hjelpe guten din til å endre oppførsel på ein positiv måte. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. juli 2006 #3 Skrevet 12. juli 2006 tusen takk du tokk tid til å svare dette,jeg skal prøve å gjør det jeg har oppservet er at han liker å snakke masse,(avbrytter andre)jeh hadde konfranse time med læren hans ,han mente det samme,enn ting jeg har glemt å skrive .han er medfødt fragilt x sindom,det gjorte at han begynte å snakke litt sent forhold til sine gjevn alder,vi har stimulert han masse og sammen med bhg(sammarbeidet med ppt)gav han masse messtings opplevelser og masse ross,nå so hann snakker veldig mye blir det litt slittsom av og til,spesielt når jeg får besøkk av venner, jeg før nesten ikke sjange til å si noen ting,hvis jeg prøver å sier til han vent,nå er det min tur ,så blir han veldig sint å uhølig,jeg prøver å gi han sjangser det hjelper ikke. han slitter litt med finmotorisk og lese ferdighetter vi prøver å jobbe med den,på den møtten for han bøde stimolering og oppmersomhet,enn and ting er når bebyen gråtter blir han kjemme sint,han sier jeg må komme fort å trøste bebyen fort,elles før han vond i øreene .
Anonym bruker Skrevet 13. juli 2006 #4 Skrevet 13. juli 2006 enn and ting jeg har glemmt å skrive,elles er han veldig omsorgsfull overfor sin far og meg han maserer (til byr) med sinne små henner oss noen ganger når han ser vi er slittene(vi bleier også å masserrer han på ryggen og føtter før han skal legge seg om han vill,på kvelden
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #5 Skrevet 23. juli 2006 jeg har vært veldg takknemlig hvis noen kan hjelpe meg,idag var vi å stranda var masse folk der ,han falt i vannet selv(lekte med krokkodille) silite på sin var at han ikke besyttet han(kom fort ) var så pinnelig.alle lo.mens sikkert tenkte vi ikke har kontol på han
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå