Gå til innhold

Jeg trenger forklaring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på en ting.

Det hyles og skrikes når samværsfar har egen ferie utenom å ta barnet med (to uker med barnet, to uker uten = 4 ukers ferie) Samværsbarnet får sine to uker med far og da gjerne med ferietur, men å ikke inkludere barnet i de to andre ukene hyles det over på disse sidene.

Men at biomor drar til syden med sin nye mann og barn mens særkullsbarnet er til far er det ingen som hyler over. De drar ikke på ferie med barnet fordi det har far gjort.

Det her må dere forklare meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En MOR har alt ansvaret og alt slitet allene, og trenger avlastning ved at barnet er hos far. Klart hun kan bruke sin vel fortjente "særkulls-barnefri" til å reise på ferie med ny mann og nytt barn.

FAR, derimot slipper så billig unna alt ansvar at det skulle bare mangle at han ikke bruket hele sin ferie sammen med dette barnet. Han skulle skamme seg om han ikke savner det så mye i hverdagen at han ønsker seg noe mindre enn 4 uker med barnet om sommeren, d.v.s. hele hans ferie.

Er det klarere nå?

;-)

Skrevet

NEI, jeg synes ikke det er klarere nå....

Er helt enig med HI.

Synes også det blir feil å kjefte og bli sur om far har litt ferie alene uten særkullsbarn.

I mangen tilfeller har jo gjerne far barn med nye damen og har derfor ansvar for barn hele tiden også. Så at Mor da trenger ferie uten særkullsbarn og ikke far, det skjønner jeg ikke.

Og spesielt ikke hvis mor tar med nye barn på ferien.

Og det er ikke snakk om at far ikke savner barna selv om han drar litt på ferie uten dem også.

Snakk om forsmådde tanker da......

Jeg har både egne, felles og stebarn og vi har alltid gjort det sånn at vi har alle barna her samtidig.Og når stebarn drar hjem drar mine til faren.Da har vi litt ferie alene med fellesbarna våre.

Men i år blir det litt annerledes pga omstendigheter rundt stebarn, så vi kommer til å ha enten mine eller fellesbarn her hele sommeren.

Derfor har vi prioritert litt annerledes iår for at stebarn skal få tid alene med far.

Så jeg drar på tur med mine når far er hjemme med ene sin....

Skrevet

Jeg har sett få (dvs. ingen) innlegg der det klages over at far ikke har med seg barna på ferie i de ukene som ikke er hans ferie med barna. Men dermed flere innlegg der det klages over at særkullsbarna ikke får være med far og hans nye familie på ferie i det hele tatt.

Ei heller har jeg sett innlegg der det sies at mor må ha "fri" fra særkullsbarnet, og dra på ferie med sin nye familie alene.

Er glad far til mitt særkullsbarn inkluderer gutten, på samme måte som jeg gjør det. Jeg kunne ikke tenke meg å reise på ferie med bare et av mine barn, skal barn med på ferie er begge med.

Skrevet

jeg har ikke sett denne typen innlegg. Likevel vil jeg påstå det er ille når en familie utelukker 1 av barna hver ferie, uavhengig av om det er fellesbarn eller hvem sitt særkullsbarn det er. Her er det vel heller sånn at vi slåss om ferieukene, når alle har ferie (blir jo som regel raskt enige, i ro og fordragelighet...). Og i hovedferien er det et helt klart mål at alle skal være med, så tar vi heller småturer utenom. Og ønsker jeg og mannen en tur uten barn, tar vi selvfølgelig ikke med noen av barna. (Skal ha en deilig helg i august).

Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet, så lenge hvert av hjemmene inkluderer ungene i livene sine!! Klart det er sårt om man aldri tar med barnet på ferien, men det gjelder vel de færreste? Et barn med to hjem KAN ikke få med seg alt.

Vi tar med stesønnen min på ferier, men tar turer uten han også:-) UTEN dårlig samvittighet!! Og mor skal selvfølgelig kunne ta en uke i syden uten dårlig samvittighet!! Forøvrig, trenger et barn å være på eise absolutt hele sommeren da?

Skrevet

Enig med HI.

Vet dere hva vi gjør ? Vi reiser på ferie helt alene UTEN noen av barna av og til - og vi synes vi fortjener det !

Andre ganger er de med min, din eller vår eller en kombinajson avhengig av hvem det passer å ta med.

Skrevet

Denne debatten gikk i vår , husker jeg.

Da var det snakk om hvor urettferdig det var at far hadde sin 4 ukers ferie , men bare to av disse med samværsbarnet.Det var viktig at barnet skulle være en del av fars familie og det ble det ikke hvis far hadde ferie med sine nye barn og kone .

dette husker jeg iallfall.

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg var en av dem som startet tråder om dette før ferien. Hos oss er det slik at sønnen er hos faren tre uker på sommeren. I løpet av de seks somrene han har hatt samvær med sønnen, har han aldri vært med pappa på ferie. Hennes særkullsbarn og nå fellesbarnet har vært med hvert år. Det synes jeg er vanskelig og det mener jeg også jeg har "rett" til å synes. Jeg og min samboer drar også på helgeturer uten mitt særkullsbarn og vi drar kanskje bort noe av tiden han er hos faren på sommeren. Det meste av vår felles ferie velger vi å legge opp slik at vi er sammen alle sammen og "hovedferien" gjennomføres aldri uten min særkullssønn. Det er mange stemødre som hyler som du kaller det over at mor drar på ferie uten barnet sitt også!

Skrevet

her er det 14 dager med far og så 14 dager med mor;før vi fikk felles barn hade vi en velfortjent(!!!!!) "alene-ferie" våre 14 fri dager,når det er samvær brukes det til turer/familiebesøk/ o.l,+ at far bruker MYe tid med barnet ALENE,nå når vi har fått felles barn kommer vi fremdeles til å dra på ferie også uten hans barn(men med også) for det blir fort slik her at "hverdagsbarna" blir det LITE tid til!!!!

Tror også alle må finne sin måte å gjøre ting på!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...