Gå til innhold

Hannah er så søt og snill:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har vi vært på Harryshopping i Sverige da vi snart skal ha barnedåp. Vi skal ha den på Sunnmøre hvor sambo kommer fra, hos hans foreldre så de også er med på det som skjer rundt frøkna:-) Hannah er en søt liten pike, full av liv, men også ei utrolig snill lita jente. Vanligvis så legger hun seg til å sove rundt kl 20, da prater hun litt med en fin uro som henger i taket, så sparker hun av seg dyna og sovner bom. Og da sover hun til neste morgen og våkner gjerne i 7-8 tiden. Men i kveld gråt hun...jeg sjekket henne og hun hadde hele bleia full. Inn på badet og skiftet og tilbake til sengen, blid og fornøyd - igjen. Etter noen få minutter startet hun å gråte igjen, enda høyere denne gangen, inn og sjekket og bleia var full igjen! Ved 3. bleieskift denne kvelden tenkte mamman at nå måtte det vel være tomt, men neida, 4. bleieskiftet kom etter noen få minutter! Men nå sover hun som en stein, helt utslitt etter dette styret med bæsj og stell og surr....Hmm....kanskje ikke sjokoladedipp med jordbær og banan til dessert igår var så smart alikevel, men kjære tid så nydelig det smakte! Godt vi har bleieavtaler med nærbutikken:-) Ha en fin natt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oj, det hørtes godt ut! ... Eh.., ikke bleieskiftene da selvsagt, men desserten. Min lille Leonora reagerer imidlertid kraftig på melk med utslett og luftsmerter, så mor er pent nødt til å holde seg unna all is i sommer. Vel ikke saftis da, men det blir liksom ikke helt det samme... Trøster meg med at dersom hun er som sin søster Hannah (veeeldig fint navn, ja ;-)) går det forhåpentligvis over sånn i 4 måneders alderen. Gjett om det da skal bli mye is - og ikke minst noen kopper kaffe latte!

En god natt ønskes dere også!

Skrevet

Som jeg sa tidligere... Er mektig imponert over lille Hannah,som er så flink å sove, på kveld og natt:-))

Sover hun mye på dagen??

Thyra sover godt om natten og kan noen ganger sove lenge utover førmidagen. (Da skal helst jeg også ligge i sengen, hvis ikke våkner hun)

Ellers så sover hun korte stunder under dagen. Det synes jeg i grunn er lit slitsomt. Hadde vært lit deilig med en lengre soveøkt mitt på dagen. Så jeg fikk gjort noe husarbeid, oppussing, rydding mm.mm.mm

Kanskje det beror på at hun er bortskjemt med at det stort sett alltid er et ledig fang. Det er sjeldent hun får lov å si mer en pip, når søsken eller far er hjemme.

Kanskje det blir lit lettere, når hun kan begynne å leke lit mer med seg selv?

Skrevet

Er veldig imponert over sovemønstret til Hannah jeg å!!

Hvordan har du "fått" til det tro??

Alle barn er jo forskjellige så det er vel sånn det er bare?

Her syns jeg det går i ett. Prinsessa legger seg nå ved 10 tiden (vi begynte med det for noen dager siden)og roer seg fort,men det varierer med hvor lenge hun sover om natta. Hun vil som regel ha mat hver 3-4 time. Og innimellom etter 2 timer.Så da blir det ikke mye søvn.

Det var nesten bedre da hun fikk mat ved 12 tiden for da fikk hun mat bare 1 gang på natta.

Lurer på om jeg bør vekke henne ved 12 tiden å amme, hva tror dere??

Er det dumt kanskje?

På dagtid så er det kun små sovestunder.Har henne stort sett ute i vogna,men hun våkner "hele tiden".

Så det er ikke mye jeg får gjort.om dagen.Gleder meg til hun blir mer optatt av leketeppet og vippestol.

Har henne i bæresele innimellom, men hun er for liten til å "sitte" i ergoselen enda for hun er jo bare 2 mnd.

Bortskjemt? Ja det er hun sikkert, men hun var ett ekstremt etterlengtet barn og da er det ikke lett å la henne ligge å skrike for lenge........

Skrevet

Jeg gikk inn på søvndebatten når hun var bitteliten og leste der om Sleepsense programmet. Har ennå ikke fått lest alt, men leste at det beste for barnet er å bli stelt for natten i 7-8 tiden på kvelden og ikke senere. Dette har funket utrolig bra! Da vi begynte med dette så gråt hun jo litt, men sluttet snart. Det tok noen dager før det ble en rutine for henne. Det rare er at jo tidligere hun sovner på kvelden, dess lengre sover hun om natten og morgenen!!! Akkurat som det ble påstått i Sleepsense programmet. Er jo ikke alltid vi får tatt kveldsstellet i denne tiden, og da merker vi at hun er mer urolig om kvelden og natta...

Men rutine på leggingen og faste tider er stikkord som tydelig funker. Ikke sikkert det fungerer for alle, men her var det full klaff.

Må jo si at det er helt skjønt å sove hele natta og møte en lykkelig og blid tulle om morgenen, uthvilte alle sammen, kontra de første 3 ukene hvor vi var trøtte i fjeset alle sammen-)

Hun er nå 13 uker og har våkentid på formiddag og kveld, før stellet. Da er hun super blid og skravler i vei med oss og med taklampen og det som måtte befinne seg i nærheten av hennes blide åsyn;-)

Hun har 3-4 soveøkter i løpet av hele dagen og kan da sove fra 1 til 3 timer, litt ettersom. I Hellas opplevde vi faktisk at hun sov i nesten 5 timer på stranda, men det skjer ikke her hjemme!

Ville ikke ha vekket den lille om den sover godt på kveld/natt. Tror det er viktig at de får den søvnen de trenger. Så kommer det jo selvfølgelig an på hvor gamle de er og vekten. Noen er små og trenger hyppigere mat enn andre. Min tulle er helt gjennomsnittlig når det gjelder vekten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...