Gå til innhold

Vegard eller Vegar?


Gjest

Anbefalte innlegg

Tror nok at det blir Vegard, siden det er vanligst. Så slipper han å hele tiden si: Nei, uten d!

Men egentlig liker jeg ikke sånne stumme bokstaver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bror heter Vegar han får stadig vekk brev og mange skriver Vegard. Like greit å skrive Vegard!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vegard med d. Lillebroren min heter Vegard, og han blir skikkelig irritert hver gang noen spør om det er med eller uten d. Ifølge han er d'en selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEGAR :) Uttaler jo ikke d en uansett. Jeg kjenner ingen som skriver Vegar med d, men det avhenger sikkert hvorfra i landet du kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner skriver Wegar... så jeg er litt forlikt i den skrive måten....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eller ingen av delene. har forstått det slik at vegar(d) er et navn som er veldig "på vei inn igjen". da vi døpte dattera vår i fjor, var det tre!! stykker som ble døpt vegard. men er jo et fint navn, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min heter Vegard. Han lurte på hvorfor moren min valgte å skrive navnet hans med d, den ble jo ikke uttalt. Men i følge en navneforsker moren min hadde vært i kontakt med, er det egentlig forskjellig uttale på Vegard og Vegar. Vegar skal visst nok uttales mer som stedsnavnet Vega (trykk på e, ikke på a) med en r etter, mens Vegard skal ha like mye trykk på både e og a.

 

Men nå hjelper det jo ikke mye hva en navneforsker sier, hvis ingen kjenner til forskjellen:-) Så velg det du synes ser finest ut, men jeg ville valgt med D, fordi jeg synes det er best ut, og tror det vil skape minst staveproblemer for sønnen din. Har hvertfall aldri hørt at broren min har vært nødt til å påpeke at navnet skrives med D, alle tar det som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo en smaksak, men jeg synes uten D passer best til Lisa. Med d blir det litt tyngre og mer gammeldags ...

 

Kjenner folk både med og uten d, og synes egentlig uten er finest (han er dessuten yngst av dem)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...