Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 har dere ikke fått med dere at de ikke er noe vits å bruke høyere faktor enn 15 ??? dessuten er de aller fleste (eller i alle fall mange av dem ) fulle av dritt man ikke en gang bør påføre barna i det hele tatt ?! det er ikke sunt for et lite barn å være i sola hele dagen så hvorfor ikke heller smøre barnet med noe mildere og heller holde det litt i skyggen ?
Luca Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Babyline som mange bruker fordi den kom ut som den eneste solkremen som ikke inneholder farlige stoffer, er på faktor 22...så liten valgmulighet der. Smører ikke lillesnupp på snart 6 mnd i det hele tatt for jeg syns hun er for liten til det, hun ikke blir utsatt for sollys. Er hele tiden i skyggen, så har jo ofret den store brunfargen på meg selv i år:-) Storesøster på 21 mnd smøres med Babyline...
*ulvemor* Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 jeg bruker babyline sin på jenta mi på sju mnd, men det er ikke fordi hun skal være i sola lenge, men fordi hun får litt sol på seg til og fra bil, fra døra og til skyggen osv:) Babyline sine produkter er supre
Luca Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Ja, og det er jo noe annet å smøre med en som det ikke er noe dritt i, enn en som inneholder hele afabetet i rare stoffer. Men snupp her er ikke fylt 6 mnd, og det er en litt magisk greie for meg.-) Så når hun fyller 6 mnd blir det både mat, litt helling i vogna og sikkert t.o.m litt solkrem:-) Slår oss nok helt løs da ja...hehe:-)
*ulvemor* Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Du må skrive om hvordan hun reagerer på grøt da. Jenta mi var fem mnd, men fikk helt sjokk når jeg putta grøten inn første gangen, laga vanlig konsistens med en gang. Men det gikk da ned
3 prins på vei Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 Jeg bruker clarins sin solkrem både til meg selv, og begge barna. Dette fordi den er 100% naturlig, og det finnes ikke giftstoffer i den.Produktene til clarins er så naturlig at det ikke er farlig å spise dem, man kan kanskje få diarè, men ingen forgiftning. Faktoren til barn er på 30. Som innlegger skriver er det ikke sunt å påføre barna solkrem, og de skal jo være minimalt i sol, men det er stråling også i skyggen, og ute er man jo. Heller solkrem enn UV-stråling sier nå jeg! Det med at faktor 15 er høyt nok, mener jeg er bare tull, og der vet jeg at overlegen på hudavdelingen ved Ullevål sykehus er enig med meg!
Luca Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Ikke for å være lei her, men Clarins sin kom faktisk ut som en av de med FLEST betenkelige stoffer. Inneholder spesielt problematiske stoffer står det faktisk.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 var volare også med på testen ? i så fall , hvordan kom den ut ?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #9 Skrevet 4. juli 2006 Tror ikke volare var med på testen. Men andre tester viser jo at volare ikke kommer så bra ut. Tror ikke solkremen er noe bedre... Hilsen eks volare-demonstratør
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 I solkremtesten i siste Foreldre og barn står det faktisk at man kan smøre barna med solfaktor 15. Der snakker de også med overlege ved Hudavdelingen på Rikshospitalet, Joar Austad, og følgende kommer fram: Når det gjelder spedbarn bør man unngå å smøre dem med solkrem de første tre månedene (årsaken er at spedbarn har et umodent hudsystem, samtidig som kroppen de første levemånedene er dårligere til å bryte ned kjemikalier). Klær og skygge er den mest effektive solbeskyttelsen, sier Austad, men understreker også viktigheten av å bruke solkrem. Klær med solfaktor er også bra. Og så..: I forhold til valg av solfaktor så er 15 høyt nok for hele familien, så sant man ikke har en hudsykdom eller er overfølsom for sol (da kan faktor 40 eller 50 være nyttig). Han forklarer at hvis man smører med faktor 15, filtrerer det bort 93% av strålene (dvs nesten alt). Dobler man faktoren, filtreres 96% bort, forskjellen er altså minimal.Hvis man smører godt, holder det med faktor 15. "Smøre godt" betyr at folk flest bør ta på dobbelt så mye solkrem som de pleier. Man må også huske på å smøre leppene. Tildes mamma PS - og ja, som en annen nevnte her: Clarins fikk bare karakter 2, mange betenkelige stoffer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå