Gå til innhold

Pusser deres 4-åringer tennene selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusser dere over etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg ikke noen 4-åring akkurat nå, men ingen av mine barn på 2, 5 og 7 år pusser tennene selv. Eller rettere sagt: Alle tre pusser selv innimellom, men jeg eller faren pusser alltid etterpå.

Barn er ikke motorisk godt nok utviklet til å pusse tennene nøye nok før de er ca 10 år gamle, og det anbefales derfor å hjelpe dem fram til da. Barnet kan godt pusse selv så fort de ønsker det, men en voksen bør absolutt pusse over etterpå.

Mamma og tannlege

Skrevet

Jenten min på fire får av og til pusse tennene sine selv om morningen. Om kvelden pusser alltid en voksen.

Skrevet

Nå er sønnen min 5 år da, men nei, han pusser på ingen måte selv. Tenker å pusse tennene hans til han er ca 10 år, som nevn ovenfor. Husker selv da jeg var liten hvordan jeg pleide å lure meg unna tannpussen..Lot vannet renne, og mamma trodde seff jeg da pusset tennene.. ;-) Nei, prøv å hold på det lengst mulig!

Skrevet

Min datter er 3,5 år og pusser tenner selv på morgen hun elsker å pusse tenner kan stå og pusse i 15 minutter selv etter at tannkremen på børsten er borte.Pusser helt ok oppe og nede foran og bak.

Ho har gjort dette siden ho var 2 år og da pusset jeg over etterpå.

Nå pusser jeg ikke over ser ingen gunn til det om morgnen er ikke no som ligger i munnen da.

Men om kvelden er det jeg som pusser (ho først og jeg etterpå)

Skrevet

Min gutt på 5 pusser først selv, så pusser jeg godt etterpå. Både morgen og kveld.

Skrevet

mine på snart 6 og 7 1/2 pusser selv om morgenen. Begynte vel når de var litt over fire. Hender jeg må pusse over litt på hun på 5, for hun glemmer seg litt bort og bare "spiser" på tannbørsten. Kvelden pusser vi voksne.

Skrevet

Pusser selv først og en voksen etterpå. På morgenen pusser han selv.

Skrevet

Han pusser tennene selv, men vi pusser alltid etter at han har pusset. Iflg skoletannlegen skal vi fortsette å pusse tennene hans til han er ca 10 år.

• 4 uker senere...
Skrevet

jeg har alltid pusset barnas tenner på kvelden, og så har de fått pusse selv om morningen. da vår eldste var 7år fikk jeg noen kommentarer på at jeg var overbeskyttende o.l. så jeg lot han pusse selv. resultatet var å gå fra plettfrie tenner til 5 hull på ett år! nå er han 9 og pusser i hovedsak selv,men vi følger med og tar ett tak når det trengs fremdeles.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...