Gå til innhold

Hvor lenge kan de sove i bilstol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gllgutt på snart 5uker som ikke klarer å finne søvnen. Vi har prøvd ALT! Liker ikke å ligge i vogn, sovner ikke i bilen, pupp hjelper ikke, hjelper ikke å bysse på armen, vi har også prøvd vifte,la springen renne, musikk you name it. Etter lang kamp om å finne søvnen kan vi kanskje klare å få han til å sovne i bilstolen om vi svinger han frem og tilbeke, men hvor lenge kan han sove i denne?? Er vel ikke så bra å sitte og sove. Legger jeg han over i vognen , så våkner han igjen også er det på'n igjen. Noen forslag??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan nok la han sove der til han våkner selv. Helsesøster sa til meg at barna styrer det selv om det er ubehagelig.. Da sier de ifra!

men et lite tips.. vi hadde litt problemer med å få han til å sove i starten vi også, og det eneste som funket her var svinging ganske lenge rundt i stuen, men ikke i bilstolen, men i en liten mykbag.. tok vogndynen under og la han oppi. Da følte han seg trygg siden dynen kom opp på sidene og særlig ved ansiktet.. Vi la han oppi den for kvelden og vugget og svingte rundt (måtte ganske "røff" svinging til). Så satt vi den ned da han sovnet. Og når vi la oss så tok vi baggen med oss opp og la baggen oppi sengen hans. Tror han kun sov i den baggen de 2 første mnd jeg.. bortsett fra noen ganger i vognen.

(det var ikke vognbaggen han sov i ,men vi fant en mindre myk bagg som tilhørte egentlig en tvillingvogn..)

Skrevet

Jeg bare lurer litt. Hvor mange kvelder på rad prøver dere ut én ting? Nå har vi vært utrolig heldig altså, med vårt lille nurk så jeg har ingen spesiell erfaring fra vanskelige innsovingsritualer... men det er jo sånn at når de blir kjent med en rutine (og det kan jo ta en stund det...) så føles det trygt og godt og kanskje babyen selv vil finne roen omsider?

Når jeg så alt det dere har prøvd å gutten bare er 5 uker så tenkte jeg at det kanskje ble litt mye for han...

Mulig dere har prøvd ut alt over lengere tid altså, tenkte bare jeg uansett måtte skrive det. :)

Lykke til, det ordner seg nok ganske snart :)

Skrevet

det var ikke meningen å være anonym. Jeg klikket på anonymknappen uten å tenke.

Skrevet

Tusen takk for alle innspill. Godt å høre at flere er i samme situasjon. Kan godt hende vi har pøvd for mye, men med den uutholdelige skrikinga blir vi ganske desperate og prøver alt. Har funnet en ganske god tløsning med bilsetet, men kunne ønske han sovnet i vognen så vi kunne trille tur.

Skrevet

Har du prøvd sånn elektrisk huske fra ficher price?

Gjør samme nytten og kan legges godt bakover, ett lite tips :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...