:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 jeg klare serøst ikke og kjønne noen ting av alle disse sjemane man må fylle ut. Er dritt let teite pairer jag alikevel ikke forstår meg på. jeg er ordblind, kansje det har noe med saken og gjøre. jeg regner med at om jeg går til tryggkontoret så hjelper de meg sikkert. men sånne resepjonister ser ALITD så ufatlig stykt på meg når jeg spør dem og så blir det jo bare feil alike vel. om jeg drar ditt og spør om hjelp og dama bak skranken med tygis i munn ser stykt på meg vet jeg at jeg enten kommer til og klikke totalt på henne eller beyne og grine. er det en ting jeg blir kjempe frustret av er sjemar jeg ikke kjønner noe av og de har en stygg tendens til og dukke opp nå om dagen. homonene mine måtte bare få det ut. det hjalp litt
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Hva er det med deg da, snart alenemamma??? På kranglesida ar du ikke en skrivefeil! Er det et forsøk på å drite ut de som fakisk har lese og skrivevansker? For i såfall er du jaggu patetisk!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 4. juli 2006 jeg har lese og skrive vansker. jeg klare og skive ganske bra om jeg leser igjenom det jeg skriver. og tar meg god tid, men jeg sliter veldig med og forstå tekster. som foreksempel alle disse skjemane. hvorfor skulle jeg dirte ut noen som er ordblinde med og si at jeg er det selv?? blir du støtt om noen sier de har et problem du også har??
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Jeg har ikke det problemet! Me det var sikkert feil i 50% av hovedinnlegget, å bare ett par nå! Å på krangle skrev du ikke feil! Herreguuuuuud.
mairapus Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Du er heldig hvis du får snakke med en resepsjonist. Her på trygdekontoret er det EN person som betjener to bydeler. Da kan man trygt si at ting tar tid. (Det er andre mennesker som jobber der også, men da må du bestille time LANG tid i forveien, og du må ha en seriøs sak å komme med...) Ønsker deg lykke til. Syns også enkelte skjemaer er håpløse...
mairapus Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 -og mutya- klapp igjen hvis du ikke har planer om å svare på hovedinnlegget.
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Hu kødder med dere! Gjerne be meg klappe igjen, men jeg har prata med hu før. Hu hadde ikke ordblindhet da!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 4. juli 2006 takk mairapus. ja det var flere feil i hoved innlegget. men jeg plantet dem jo ikke der. var bare ganske sint etter og ha prøvd og forstått noe av alle disse kjemane jeg skal eller ikke skal fylle ut så jeg lese ikke i gjenom før jeg trykket på lagre. så nå vet du jo hvodan jeg skriver om jeg ikke retter først
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Ja, faktisk! Det kan være andre enn meg som ser dette innlegget, som vet at hun ikke har lese og skrivevansker. Som kan føle at hun driver å kødder om dette. Det er ikke noe som tar seg ut, spesielt ikke på et slikt forum. Hadde det vært på kranglesida, hadde det blitt noe annet.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 4. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 4. juli 2006 å Mutya jeg tror de aller fleste på denne siden har snakket med meg før så jeg tror også de vet hvordan jeg skriver. hvorfor skulle jeg løyet til meg at jeg var ordblind??
mairapus Skrevet 4. juli 2006 #12 Skrevet 4. juli 2006 Har lest mange innlegg av deg, og ja- du har skrivefeil... (men ser ingen grunn til å henge meg opp i det, siden eg har masse skrivefeil sjøl når eg har det travelt)
mairapus Skrevet 4. juli 2006 #13 Skrevet 4. juli 2006 Mutya; lær deg og/å-regelen før du kritiserer andres skriving da. Det funkar så dårlig å kaste stein i glasshus.
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #14 Skrevet 4. juli 2006 Har jeg kritisert andres skriving????? Det er kanskje det jeg mener snart alenemamma gjør med å late som hun har skrivevansker! Jeg synes synd på de som blir mobba slik!! Så Kjøss meg i rævva!
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #15 Skrevet 4. juli 2006 Se om det er et Amatheakontor eller en frivillighetssentral i nærheten av der du bor. De kan kanskje ordne med noen som kan hjelpe deg med alle skjemaene.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 5. juli 2006 Forfatter #16 Skrevet 5. juli 2006 jeg dro ned på trygdekontoret i dag. fikk snakket med en hyglig dame som ga meg de skjemaene jeg skulle fylle ut og forklarte meg nå de skulle leveres. hun forklaret også litt kort om hva jeg skulle fylle ut hvor og så fikk jeg korte hennes sånn at jeg bare kunne ringe om det var noe jeg lurte på. har sjeldent møtt hygligere menneske. jeg som ikke hadde bestilt time en gang. ting ordner seg for snille jenter
Gjest marie-s Skrevet 5. juli 2006 #17 Skrevet 5. juli 2006 Prøv å få en fast kontaktperson der og fortell henne hvordan du har det. Vær heller litt ydmyk enn sint, er liksom lettere å hjelpe andre da. Og til skrivepolitiet her: Hva med å svare på det som det blir spyrt om i steden for å henge seg opp i andres feil. Selv sliter jeg også med rettskriving til tider, men det hindrer meg faktisk ikke i å være best i klassen og jeg er snart ferdig utdannet datainginør, så drit i andres skrivefeil....få dere heller et liv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå