Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 hun er snart 4 måneder og tenkte begynne med smaksprøve på risgrøt ikvel.hvor mye skal en gi?en teskje? noen som begynte så tidlig? jeg starter nå fordi hun våkner 3 ganger om natta og skal ha mat. ammer ikke.gir mme.men hun vil fortsatt ha...
Medium fikk guttebass Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Jeg begynte rett før poden var 4 mnd. Gi et par teskjeer du, så ser du om magen hennes tåler det. )
Gjest Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 vi begynte rett etter fylte 3 mnd. det gikk bra,men anbefaler deg å begynne på dagtid! I tilfelle hun skulle reagere med vondt i magen eller noe....Også begynne å gi på kvelden når du vet at magen tåler det.ga vel 2 teskjeer først og økte gradvis....
MintCondition Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Jeg lagde 1/2 porsjon første gangen, det er lettere enn å lage én og én skje.... I grøten vi bruker er 1/2 porsjon laget av 50ml vann. Det blir sikkert igjen masse, men det koster tross alt ikke såååå mye Men gi en teskje eller to først, så øker du langsomt på. Her går økningen enormt treigt, har ingen stor grøtspiser jeg gitt. En måned etter at vi begynte med 50ml, er vi nå oppe i 75ml...men det blir det blir Etterhvert har vi begynt å blande inn litt fruktmos, for å variere smaken litt.
karz Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 Kjøpte inn risgrøt i går jeg også. Tenkte å prøve meg på grøteventyret jeg også. min ble 4 mnd. igår, og får også bare morsmelkerstatning.Har begynt å våkne mye tidligere på natten i det siste for å få melk så det er vel greit å prøve litt grøt?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 takk for svar alle sammen:) ja ikke sant.men tror ikke det hjelper på nattesøvnen før en er opp i en posjon... skal jeg gi 1 tskje mer for vær dag? du sa 50ml..hvor mange ml øker du for vær dag?
mammaen til G & A Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Hoeres helt fint ut aa begynne naa. Vesla her ble sint da groeten ikke kom fort nok. Saa det endte med at jeg blandet litt i ei flaske med mme etter kvelds stellet. Vi er fortsatt ikke oppe i en full porsjon, og hun trenger det nok. Hun har begynt og vaakne to til tre ganger om nettene for aa faa pupp. Haaper det gir seg snart=) Masse lykke til
MintCondition Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Jeg lagde bare opp grøt av 50ml vann, og ga det hun ville ha. Ikke mye med andre ord Først da hun faktisk spiste opp hele den prosjonen økte jeg mengden til 75ml, og tenkte la henne spise det én uke før jeg går på full porsjon på 100ml. Jeg har faktisk merket at hun sover bedre om natta, men omd et har med grøten å gjøre skal jeg ikke si for sikkert. Ihvertfall så sover hun fra 19.30 ca til midnatt nå, før hun våkner. Tidligere var jeg heldig om hun sov til 22-23...og så erd et pupp en gang om natta, i 3-4tida, og så er det "morgen" rundt 6. Heldigvis syns hun det er kjempekjekt å bare ligge i senga vår og pludre, så vi trenger ikke stå opp med én gang (står opp og skifter tissebleien, henter et par leker, og går og legger oss igjen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå