Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Vi vurderer et barn til nå... Men nå er jeg bare student, og vil ikke få fødselspenger slik jeg gjorde med det første barnet. Vil da pappan kunne ta permisjonen?
Verbena Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Du må ta de 3ukene før fødselen og de første 6 etter fødselen, men de resterende ukene deler dere akkurat slik dere vil. Så ja pappan kan ta permisjonen, for at han skal få permisjonspenger gjelder akkurat de samme reglene som for deg (når du var i jobb). Ring trygdekontoret å snakk med de. Som student kan du ta et års permisjon og få alt du teoretisksett kunne fått i stipend/lån det året som fødselsstipend. ca 8000kr pr mnd hvis jeg husker rett.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Ja men, vil jeg få fødselsstipend hvis pappan tar permisjon da?
Verbena Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Tror det. Er ikke helt sikker, men jeg mener å ha lest et sted at du får fødselsstipend i 42uker uavhengig av om du tar permisjon eller ikke. Send mail til lånekassen å spør, for de brosjyrene og tingene som står på nette er til å lese seg gal på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå