Gå til innhold

Lite samvær og aldri ferie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen andre her inne som ikke har sine stebarn i ferien?

Min mann har to barn fra før, de er i skolealder og det har aldri vært et tema at de skal være her. Vi har samvær noen timer i uken og annenhver fredag til lørdag. Nå er det slutt på overnatting fordi barna ikke vil reise fra mor. Vi bor en knapp halvtime unna. Vi har nå ikke sett det yngste barnet på nesten 4 mnd. "vil du ikke til pappa i dag? Nei vel, da kan du bli hjemme." Slik er det hver gang. Ungene vet at de bestemmer.

Min mann orker ikke diskutere mer med eksen. de har vært på flere meklingsmøter men samværsavtalen blir alltid brutt fordi barna ikke kommer. Jeg mener at min mann og eksen lar ungene styre.Vet av erfaring at når de først er her så koser de seg. Våre barn får nesten ikke tilbrakt tid med sine søsken. veldig trist. Eksen han ønsker nok ikke at vi skal ha barna her i utganspunket. Hun oppfordrer aldri til samvær og min mann er så lei hele situasjonen at han knapt orker å bry seg lenger.

Nå står ferien for tur og hverken eksen eler min mann har pratet om ekstra samvær. det vil si at vi knapt kommer til å se de i sommer. Regner med at de skal på ferie så da faller jo det lille samværet vi har bort.

Utrolig bakvendt at det er jeg, som stemor, som reagerer mest på situasjonen. Føler at "alle" andre samarbeider rimelig bra om felles barn...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, ingen lett situasjon!

Mamman vil vel at ungene skal være hos henne, så da lar hun ungene bestemme, og synes det er greit (da får hun sikkert ikke dårlig samvittighet heller).

I dette tilfellet har ungene søsken og en far de ikke treffer pga treig mor og lei far. Mannen din må ta rev i seilene og få igang samværet. Og kanskje prøve med en utvidet helg i sommerferien? Barn skal ikke bestemme, de skal lyttes til, men det er en helt annen sak. Mor MÅ faktisk følge en samværsavtale, ellers kan hun få dagbøter tror jeg. Og hun hjelper ikke ungene, tvert imot.

Her har vi vanlig samvær ++, og vi har ferie sammen nå. Men mamman låner han litt i dag da:-) Hjelp så glad jeg er for at vi har normale tilstander:-))

Uansett, lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...