ekenit Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Atter et grøtspørsmål... Vi har begynt å gi prinsessen smaksprøver på grøt. Dette likte hun veldig godt. Men når og hvordan erstatter men grøtmåltidet med ett brystmåltid? Kan man gjøre overgangen umerkelig? Kan man ene dagen gi det som ett tilleggsmåltid/smakesprøve og så neste dagen ingen pupp og bare grøt til kvelds? Hva gjorde du? Er litt redd for å miste for mye melk. Kan det skje at jeg mister all melken?
yasmina Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 Jeg gav pupp i forkant av grøt i flere mnd. Opptil 3 mnd, tror jeg. Fikk da først pupp og så grøt ca 30 min senere. Lilegutt spiste da hele porsjonen sin med grøt,så for oss fungerte det fint. Da han ble eldre fikk han kun pupp om morgen/kveld etter eget ønske. Han ville nemlig plutselig en dag ikke ha pupp før grøten.
Halloween-mamma Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 Jeg tror ikke du kan miste all melken nei, men det er anbefalt å amme enten før eller etter grøtmåltidet, for å opprettholde produksjonen. Jeg ammet som regel etterpå. Noen babyer vil ikke smake på grøt hvis de er veldig sultne, så de må naturlig nok ammes før måltidet. Når du starter med grøt kan du øke gradvis, tror vi var oppe i ca. 1 dl. på 4-5 dager. Men min gutt fikk skikkelig hard mage etter en ukes tid - da laget jeg sviskesaft og ga ham til drikke eller puttet i grøten. Så jeg ville anbefalt deg å gi litt svisker allerede nå, jeg angret at jeg ikke tenkte på det med en gang jeg begynte med grøt i hvert fall Det jeg opplevde med gutten min var at etter noen dager med først grøt, så pupp, så ville han ikke ha pupp etter grøten lenger. Tror dette var fordi han ikke var sulten nok til å "gidde" når han hadde fått den mye mer spennende grøten. I en periode fikk jeg nesten ikke i ham noe pupp på dagtid i det hele tatt - kunne gå 8-9 timer fra morgenpuppen til han aksepterte pupp gjen på ettermiddagen.. Ammer du om natten? Jeg gjorde det, så jeg følte aldri det var noen fare. Dessuten gikk denne perioden over av seg selv, og da skulle han plutselig ha masse pupp på dagtid igjen. Min er 8 mnd nå og jeg ammer vel 6-7 ganger i døgnet sånn ca.. Det som kan være greit til kvelden er å gi grøten en stund før leggetid, og så amme etter kveldsstellet. Da får hun også i seg litt væske i fall hun skulle bli tørst etter grøten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå