Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #1 Skrevet 4. juli 2006 Jenta mi er 8 uker og er så "urolig". Armer og ben i alle retninger, og spesielt når hun skal sove - virker som om dette hindrer henne i å sovne inn ,selv om hun er kjempetrøtt. Får hun derimot på seg en tykk dress når hun skal sove ute, hvor armer og ben er litt "låst", sovner hun med en gang.....hva kan dette være? Noen med erfaringer og noen råd....kan jo ikke legge henne for natten i en utedress....? Etter nattpupp for eksempel bruker hun veeeeldig lang tid på å sovne... , da armer og ben er helt ute av kontroll
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #2 Skrevet 4. juli 2006 He, he kjenner meg igjen- slik er mi og, hun er 10 uker:-) Jeg har ikke hatt en slik dress på jeg da. De koser seg vel bare?
*ulvemor* Skrevet 4. juli 2006 #3 Skrevet 4. juli 2006 snurr henne litt inn i et helseteppe under dyna da? da blir hun jo litt "låst"?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #4 Skrevet 4. juli 2006 Så det skal altså være slik? Har di også vansker med å finne søvnen på grunn av disse sprellene..?
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #5 Skrevet 4. juli 2006 hehe, skal love deg at jeg har prøvd det....og da skal man være vitne til litt av et "show"...for da tar det helt av i senga...og før jeg får snudd med, så vips, er hun "fri" igjen! Har det endel morsomt med det hær, men kan være ganske frustrerende om kvelden...
*ulvemor* Skrevet 4. juli 2006 #6 Skrevet 4. juli 2006 jenta mi har sprellet siden fødselen hun, og enda kan hun veive og ojje seg våken, så jeg skal kjøpe babysafe nå, slik at hun får sove godt. Trur det er veldig vanlig, men om det skal være slik, det vet jeg ikke. Er det ikke noe som heter moros-refleksen eller noe? som gjør at de plutselig veiver med armer og foter.. Prøv det med helseteppet da, det vet jeg at flere her inne har hatt suksess med.,
*Ulrikke* Skrevet 4. juli 2006 #7 Skrevet 4. juli 2006 Snuppa mi har også vært sånn, er sånn til en viss grad enda... Det gikk greit å sovne om kvelden da hun var så liten, men ellers var det bare fekting sånn at hun ikke klarte å roe seg... Jeg la meg ved siden av henne jeg, og holdt armene hennes... Mulig hun hylte i 1 minutt, men så sovna hun så å si med en gang... Den dag i dag hender det at jeg må legge meg ved siden av henne, men da holder det å holde i en hånd bare, så slutter hun med fektingen... Det var enda verre her om hun var overtrøtt - har du prøvd å få henne til å sove litt FØR hun ser trøtt ut?? Kanskje et dumt spørsmål, men...
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Hmmm...Fjompen er 8 mnd (i morgen,faktisk-oj...som tiden flyr:) han har vært urolig helt siden fødselen,han beveger seg konstant! Armer og bein går i 100 nesten hele dagen,også når han skal sove....en aktiv liten kar:) bruker lang tid på å få han til å slappe av og sove! Kanskje det er vanlig,jeg vet ikke:)
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Høres kjent ut ja:) Gutten min har vært urolig i armer og ben nesten fra fødselen. Han har også hatt veldig problemer med å finne søvnen. Det er blitt mye bedre nå som han er 5 1/2 mnd. Men han er fortsatt en aktiv krabat:) Men sånn skal det da også være:)
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #11 Skrevet 4. juli 2006 tror også hun blir værre når hun blir overtrøtt ja...kan stemme bra d!! Virker som det er mindre fekting også hvis hun ligger nært inntil meg...,men om natten får jeg ikke sove hvis hun ligger ilag med meg ;(
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #12 Skrevet 4. juli 2006 Ja, er vel bare fint at de er aktive:) Fint å høre at det med søvnen ble bedre med alderen - ser fram til det
høstglede Skrevet 4. juli 2006 #13 Skrevet 4. juli 2006 Hei. Tror dette er veldig vanlig og ikke noe galt. Tips fra meg: Ta et lite teppe/helseteppe og leg på skrå oppover babyen slik at den kan kose kinnet med den og samtidig ha noe å holde rundt. Min baby roer seg med dette, men snur ofte nesa helt under teppet så han må ha tilsyn selvfølgelig. Når han har sovnet lirker man det bare unna. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå