Gå til innhold

Hei!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer et barn til nå...

Men nå er jeg bare student, og vil ikke få fødselspenger slik jeg gjorde med det første barnet. Vil da pappan kunne ta permisjonen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du går tilbake til studiene kan han overta inntil 29 eller 39 uker. (avhengig av om han velger 80 % lønn eller 100)

Skrevet

Men da mister jeg fødselsstipendet?

Skrevet

Nei nei! Fødselsstipendet får du uansett om du velger å studere eller ikke, i det som egentlig kunne vært permisjonstid :o) Er det som er så fint.

Fødselsstipendet gis etter fødsel uansett, lånekassen _krever_ ingen studieprogresjon mens man mottar stipendet, men man kan studere hvis man vil. Eller man kan ta permisjon hvis man vil det :o)

Skrevet

Men jeg mener, hvis faren tar perm, da kan vel ikke jeg motta fødselsstipend?

Skrevet

Fødselsstipendet får du fra lånekassa.

Evt. fødselsPENGER som pappaen vil få når han tar over din perm. kommer fra trygdekontoret.

Fødselsstipendet utbetales til MOR når hun får barn. Om du studerer eller har permisjon (i ditt tilfelle studerer) spiller ingen rolle. Støtten fra lånekassa i form av fødselsstipend får du uansett.

Hvordan det blir med penger fra trygdekontoret når pappaen overtar perm. må dere nesten ringe og spørre dem om, men du får UANSETT fødselsstipendet, uansett hvordan du vrir og vender på det :o) Fint, ikke sant?

Skrevet

Ja, det var fint...

Spørs om det må bli en baby til allikevel da:)

Skrevet

hvor mye er fødselsstipendet på da? bare lurer jeg..

Skrevet

Det er det du ellers ville ha fått i vanlig lån og stipend i løpet av et år: 80 000,-. Fordelt på 10 mnd som er varigheten for hvor lenge du kan motta det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...