sonic Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Gutten min er 2,5 mnd, og nå når det er så utrolig varmt lurer jeg på om han skal få litt kokt vann i tillegg til mm (og litt mme)... Mistenker ham for å ville ha masse melk nå, men kanskje bare fordi han er litt ekstra tørst?
3 prins på vei Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Dette lurer jeg også på. Har en gutt på 12 uker, og nå i varmen har han puppet veldig mye. Om kveldene virker han litt utilpass før leggetid, og i kveld ga mannen min han vann til han ikke ville ha mer. Da rapet han godt, og sovnet tilfreds. Jeg lurer på om jeg kan introdusere vann også på dagtid i mellom måltidene, eller vil han da bli mett?? Vi må jo drikke rikelig ekstra i varmen, må ikke disse små også det?
Kakeåndsen Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Vesla er "stor" da, snart 8 mnd, og drikker masse vann. Men tror egentlig at det bare er bra å få de til å drikke vann tidlig.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Dette lurer jeg også på. Jenta mi er snart 5 uker..
Supermor:) Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Så lenge vannet er kokt og avkjølt, tror jeg du kan gi vann når du vil egentlig. Er slitsomt å dra frem puppen eller mme hver gang barnet er tørst, og i denne varmen som er nå trenger de nok en del væske. Leste en gang at barna helst skulle ha avkjølt vann som hadde romtemperatur eller noe sånt. Ikke rett fra kjøleskapet, kan bli for kaldt når de svelger.
Gjest Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Man skulle visst ikke gi vann om man ammet. Mm er god nok tørstedrikk... Var noe med at de lett kan føle seg "mette" på vann...og dermed ikke få i seg nok mm. Tilby pupp oftere
Tre rosa kalver Skrevet 4. juli 2006 #8 Skrevet 4. juli 2006 Vi begynte med vann rundt 5 mnd. Hun er 5,4 mnd nå, og elsker vann:) Med størstejenta begynte vi da hun var 4-5 mnd.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2006 #10 Skrevet 4. juli 2006 Du kan gi vann(kokt) hvis du vil, men på HS sier de at det ikke er nødvendig og at dere heller bør gi ekstra med MM. ;-)
yasmina Skrevet 4. juli 2006 #12 Skrevet 4. juli 2006 Hvis man fullammer er det best for barnet å få litt ekstra pupp. Det er iallefall det dem sier på helsestasjonen. Er egentlig ikke noen grunn til at barnet skal ha vann før det begynner med fast føde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå