Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er poden snart 8 mnd gammel!!!

Lenge har han fått 3 måltider om dagen som har inneholdt fast føde i tillegg til pupp da (og så pupp om tidlig om morgen og rett før natta). Den faste føden er to med grøt og ett med enten frukt eller halvt glass middagsmat. Spiser deres mer nå? På tide å innføre noe fast føde til morgenpuppen feks? Brødskiver er det ikke mulig å få i han da...skjønner ikke dette med å tygge-setter bare maten i halsen og ser ut som han skal kveles (fææææælt).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Min lille tass er straks 8 mnd. han også. Jeg fikk streng beskjed på helsestasjonen om å innføre mat også til frokost, han fikk bare flaske som frokost før og så 3 måltider utover dagen (+ flaske med NAN som drikke til alle måltider).

Nå får han havregrøt til frokost, fruktmåltid til lunsj, middagsmat (for barn på 8 mnd. fra Nestle) og så risgrøt til kvelds. Har til nå fått flaske med NAN til alle måltider som drikke, men nå begynner jeg gradvis å introdusere vann til noen måltider... foreløpig ikke så populært...

Har hatt samme problemet som du med at han brekker seg når biter kommer borti svelget hans (spesielt ved middagsmaten), men det går bedre etterhvert. La han få bittesmå biter i starten, kanskje oppbløtt brød først? Skal begynne med brød til frokost til min gutt nå.

Skrevet

Snuppa her er straks 8 mnd.

Ammer på morgenen.

Grøt + litt fruktmos rundt kl 10-11

Brødskive/ middagsglass til ettermiddagsmat(varierer litt)kl 14-15

Flaske med mme(150ml) sånn rundt 17-17.30

Også grøt + litt fruktmos igjen kl 19.

Også ammer jeg på senga når hun legger seg kl 20.

Hun er ikke så flink til å drikke til måltidene, så kanskje hun får i seg 50 ml mme til måltidene

Skrevet

Min er snart 8 mnd,og får mat slik:

Når våkner (6-7-8) får han flaske NAN.

Grøt + NAN ca kl 11.

Middagsglass + vann ca kl 15.

Grøt + NAN ca kl 19.

Prøver han med litt brødskive innimellom,men er ikke flink til dette med klumper enda.. Stresser ikke med å gi mat på morgen jeg nei,i allefall ikke ennå mens vi er hjemme og ikke MÅ opp til en spesiell tid.

Skrevet

Har en gutt på 8,5 mnd som spiser sånn:

8.00: 230 ml mme

11.30: grøt + frukt + vann

15.30: middagsglass eller brød + vann

18.45: grøt + vann

HI: hvorfor har du fått streng beskjed om å gi han noe annet enn melk om morgenen? Jeg har ikke fått den beskjeden.... Og gutten min vokser akkurat som han skal. Bare nysgjerrig altså:)

Skrevet

Min har fått 4 måltider ganske lenge nå, er rett over 8 måneder:

Frokost kl. 9 - grøt og fruktmos

Lunsj kl. 12 - avocado og banan

Middag kl. 15 - poteter/gr.saker og fruktmos

Kvelds kl. 18 - grøt og fruktmos

Han spiser også brød og kavring - som regel til frokosten og hvis han må vente på at middagen skal koke ferdig.. eller hvis han spiser lite til noen av de andre måltidene.

Har du prøvd å gi små, små biter med brød som han kanskje har lettere for å svelge? Kavring var fint å begynne med synes jeg, for han koste seg veldig med å bare gnage litt og sutte på den - fikk ikke til å få den i biter i begynnelsen.

Skrevet

Forresten så drikker han litt vann til hvert måltid, og utenom dette får han pupp et par ganger på natten (men ikke i natt, faktisk!!) og i forbindelse med soving på dagtid.

Skrevet

Oi, ikke HI som hadde fått den beskjeden, men innlegger rett under. Beklager!! Da spør jeg deg istedet jeg:) Hvorfor må du begynne med et fast måltid til?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...