clarabel Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Denne ostekaka er bare knallgod,må prøves... Bunn: 15 Kornmo-kjeks,125 gr margarin,1/2 ts kanel,75 gr sukker. Kjøres i food processor til en kornet masse og trykkes ut i en 26 cm form. Forstekes ved 150 C i 10 min. midt i ovnen. Ostemasse: 700 gr kremost naturell (jeg brukte Philadelphia),frø av 1 vaniljestang,150 gr sukker,4 egg og saft og skall av 1 liten sitron. Kjøres i food processor til en myk blanding,helles over bunnen og stekes ved 120 C i 45 min. Topping: 5 dl lettrømme,110 gr sukker og frø av 1 vaniljestang. Røres sammen og bres over kaka når den kommer ut av ovnen. Avkjøles i kjøleskapet i 8-10 timer. Serveres med bær/bærsaus. Mmm,lykke til og håper dere liker den like godt som vi i våres familie gjør.Det er blitt vår nye favorittkake
Zazu Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Høres bare supergod ut! Gleder meg til å prøve ut denne oppskrifta!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #3 Skrevet 5. juli 2006 Mmm høres kjempegod ut, men skal toppingen på en glodheit kake? eller har jeg missforstått. Og hvilken bærsaus bruker du? Oppskrift?
clarabel Skrevet 16. juli 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. juli 2006 Ja,toppingen skal på rett etter at kaka er kommet ut av ovnen. Til sausen moser jeg bare bær,enten med stavmikser eller i food processor. Bringebær syns jeg er veldig godt,men skogsbær,jordbær..ja,uansett. Jeg kjøper frosne bær som jeg tiner først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå