d",)~^~^~ Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Jenta mi på 5 mnd og 1 uke har den siste tiden våknet 3-4 ganger hver natt og krevd pupp. Blir slitsomt i lengden, så derfor tenkte jeg å begynne med grøt. Problemet er bare at hun ikke skjeønner at hun skal svelge.... Hun gaper, men grøten renner bare ut av munnen igjen. Lager den kjempetynn, men hun forstår tydeligvis ikke poenget. Ser ikke ut til at hun liker smaken heller (risgrøt) Begge gutta mine svelget unna og var oppe i fulle porsjoner omtrent med en gang, så dette er en ny problemstilling for meg....
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Dette lurer jeg også på! *Skubber oppover*
MintCondition Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Kanskje du skal lage den litt tykkere..? Jenta mi var også slik i begynnelsen, så ut som et spørsmålstegn med tunga som et slips ut av munnen Skjønte ikke hvorfor det var "greier" på den! Lagde grøten litt tykkere, og da så det ut til at det gikk litt bedre. Først nå, etter over 3 uker, har hun begynt å lage smattebevegelser, slik at mesteparten av grøten holder seg inne i munnen..
krish Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Hvis du dytter skeia bak og opp vil det kanskje hjelpe. Da skal svelgrefleksen aktiveres. Tunga blir holdt litt borte også. Vet ikke om det vil hjelpe deg, men det er et tips.....
2stk trønderguta Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 gutten min er 5 mnd, og vi begynnte med grøt for 2 uker siden, han har enda ikke fått teken på teknikken med tunga. noen ganger går det ned på høykant, men neste dag virker det som han har glemt hvordan det skal gjøres ;-) litt komisk egentlig, men også frustrerende for meg.. lurer på hvor lenge vi skal holde på sånn før vi kan begynne med en hel porsjon! :-)
Prinsesse vilikke... Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Når ei venninne av meg begynte m grøt til snuppa si, ga hun en skje grøt og så stappa hun inn smokken i munnen slik at hun sugde og fikk det bakover. Ikke sikkert det hjelper hos deg men.... Greit å prøve alt...
panama Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Kanskje du kan blåse på henne. Det gjorde eg med guten min då han skulle lære seg å svelje tran og seinare graut. Det funka i alle fall bra her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå