Gå til innhold

Meline...


1dag igjen, og da kom hun ;)

Anbefalte innlegg

Noen som kjenner noen som heter Meline eller har noe forhold til det navnet?? Har falt helt for det men finner det ikke i navneguiden en gang selv om flere har nevnt navnet her inne... Finner MelinA man det synes jeg ikke ble så fint som med E.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner ingen med det navnet, og i følge Statistisk Sentralbyrå er det bare 16 stk i Norge som heter det! Og det er jo flott;o)

 

Men personlig syns jeg nok Melina er finere... (132 som heter det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg kjenner en som heter meline. hu er vel 6eller 7 år. syntes navnet er kjeme fint jeg. vurdere kansje å bruke det selv også.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei jente på 7år som heter det. Melina betyr honning, Meline betyr honning eller melis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, får bare mer og mer lyst på dette navnet ja, takker for opprinnelsen til navnet. Er to småting som er litt sånn ymse enda... Storesøster heter Melisa, blir Melisa og Meline for likt?? Og nabojenten (datter til min bestevenninne) på 2år heter Eline, føler det blir Eline med en M foran, selv om det samme gjelder for CEline osv. også. Spurte Melisa om hun kunne si Meline og da sa hun Eìne (med trykk på ièn) som er akkurat det hun kaller Eline for... (Var først da det gikk opp for meg hvor like navnene er...)

Men, nå finner jeg ingen andre navn jeg liker like godt, navnene er veldig like men det er vel kanskje derfor jeg liker dem??? Fortsatt 15uker til termin men er så lei av å gruble. Far i huset liker også godt Meline, noen som har "lignende" forslag som alikavel ikke er helt lik??? Bare sånn for sammenlignings skyld???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytte, dytte ;) Vil gjerne ha flere tilbakemeldinger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare en ulik bokstav i Melisa og Melina, du har rett, det blir for likt.

 

Her noen forslag:

Melisa og Marlene

Melisa og Malvine

Melisa og Mailine

Melisa og Merle

Melisa og Melea

Melisa og Melande

og her 2 nydelige navn:

Melisa og Marirose

Melisa og Mirabell

 

Håper det hjelper deg videre :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina og Marina har vært til vurdering, men ble slaktet av far i huset ;) Var disse to navnene JEG sto mellom først men så får jeg jo ikke bestemme alene... (Bare nesten, he-he) Av de andre forslagene her likte jeg Mailine desidert best... Likte Melea og men det ble så likt igjen... Navn med R i har blitt forkastet fortest, skarre r i Bergen og rulle r i tyrkia, uttalelsen blir så rar på en måte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melisa uttales som med to sèr, Melissa... Far er tyrkisk så siden etternavnet er tyrkisk valgte vi tyrkisk stavemåte på fornavnet og, så slipper hun i alle fall å stave i et land, he-he....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Melisa og Meline var nok i overkant like, siden de første 4 bokstavene er de samme... Men bortsett fra det så passet de jo godt sammen da.

 

Men tror nok jeg ville funnet noe som var litt annerledes egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen forslag da "luba"??? Etter jeg falt for Meline finner jeg ingen andre navn jeg liker like godt... Ja, de er like, men det er sånne type navn jeg liker, noen andre navn som ikke er fullt såååååååå lik..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm...har ingen veldig gode forslag nei...Men syns Mailine (evt Mailinn) som ble foreslått over her var fint! Ellers er jeg jo veldig glad i Cassandra jeg da...:o) hihi

 

Skjønner godt at det er vanskelig å finne et annet navn når du har falt så for Meline. Og det er jo et fint navn da!

 

Det er uansett ikke det verste da, syns det er verre med Mari og Maria f.eks....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Meline var et veldig fint navn, men synes det ble litt likt Melisa. Hva med Micaela? Det skulle mitt barn hete hvis det ble ei jente, men så kom en gutt:) Du har ikke noen forslag til guttenavn på på M da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...