Anonym bruker Skrevet 3. juli 2006 #1 Skrevet 3. juli 2006 Tror der er litt feilopplysning her ang bidraget ellers så har jeg fått litt spesialbehandling. Til Charlie21: får du forskuddsbidrag? Saken er, jeg fikk forskuddsbidrag da faren sluttet å betale bidrag. Men disse pengene er egentlig et "lån" som di gir til oss, og faren må betale tilbake det vi får i forskudd. Da saken om bidrag endelig va gått gjennom for min del fikk jeg tilbakebetalt bidrag for et år, fordelt på 5000 kr mnd til hans "gjeld" var nedbetalt. Og min far ble ferdig for to år siden med bidrag, og jeg er 27. Han betalte ikke på utrolig mange ¨år og min mor fikk forskuddsbidrag frem til jeg var 18, men da min far fikk jobb måtte han betale tilbake det han ikke hadde betalt alle disse årene. Du skal jo kunne få forskuddsbidrag selv om han ikke har jobb, og forskuddsbidraget avhenger av hvor mye inntekt du har. Tror satsene er ca 620, 940 og 1260 kr, er ikke sikker. Få deg time hos TK og spør dem ut om dette, av og til så er de sløve med å opplyse samt de ikke er så flinke til å forklare...
winneboo Skrevet 3. juli 2006 #2 Skrevet 3. juli 2006 Jeg får forskuddsbidrag på 1250kr å har fått det siden hun ble født å nå er hun 9mnd. Grunnen til at jeg vil at han skal betale bidrag er fordi han er fullt i stand til det. Men han gidder ikke sier han selv for jeg har jo masse stønader. Men om han hadde visst at han måtte etterbetalt fordi han faktisk er i stand til å betale å ikke gjør det så hadde han nok fått ræva i gir. Men skal dra til TK å få en samtale i løpet av uka.
Gjest Skrevet 3. juli 2006 #3 Skrevet 3. juli 2006 Så lenge han står oppført som far til barnet så må han betale tilbake det TK har betalt til deg i forskudd... ingen slipper unna med det så lenge det går gjennom TK....
liten og lettmett Skrevet 3. juli 2006 #4 Skrevet 3. juli 2006 Jo de som er kjent bidragsudyktige slipper å pådra seg bidragsgjeld.
winneboo Skrevet 3. juli 2006 #5 Skrevet 3. juli 2006 Ok men han har vært i stand til å betale bidrag siden januar 2006. Å jeg søkte da men de gikk da utifra inntekten hans i 2005(helt forståelig) å da tjente han for lite. Men da skal han vel betale tilbake til TK det de har gitt meg de månedene han har hatt fast inntekt som er rimlig høy.
liten og lettmett Skrevet 3. juli 2006 #6 Skrevet 3. juli 2006 Hvis han ikke betaler fastsatt bidrag, så opparbeider han seg gjeld ja Men hvis trygdeetaten mener at en bp ikke er bidragsdyktig så blir bidraget satt til 0. Da vil det ikke bli bidragsgjeld.
winneboo Skrevet 3. juli 2006 #7 Skrevet 3. juli 2006 Ok men han var det i 2005 ikke i 2006. Tror nok jeg må få sendt i en ny søknad. Jeg er ikke interesert at han skal betale meg noe tilbake men bare at han skal betale for seg nå videre fremover.
liten og lettmett Skrevet 3. juli 2006 #8 Skrevet 3. juli 2006 Ja har han inntekt så bør han jo så absolutt betale Skulle bare mangle, man er to om å lage barn og bør være to om å forsørge det
winneboo Skrevet 3. juli 2006 #9 Skrevet 3. juli 2006 Jepp helt enig. Hadde han hatt lav inntekt å spurt om å få slippe så hadde jeg ikke krevd at han skulle betale noe. Men når han blærer til meg å sier han har kjøpet seg leilighet, ny bil å andre materielle ting så tror jeg ikke han har noe vondt av å hjelpe til med et par tusen i mnd som faktisk sørger for at dattera har tak over seg,mat og klær.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå